ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW2153 | Boşanma | Güz | 0 | 0 | 0 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Dersin Amacı: | Aile hukuku dersinde genel olarak işlenen ama çok önemli bir uygulaması olması, özellikle Yargıtay'ın sıklıkla değişen içtihatının izlenebilmesi için bu konuda derinleşilmesini sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; Boşanma hukukuna ilişkin bilgilerini derinleştirirler. Boşanma hukuku ile lgili değişen Yargıtay içtihatlarına vakıf olurlar. Boşanma hukukunun uygulamada çıkardığı sorunlar karşısında kanunların nasıl yorumlanarak olaya uygulanması gerektiğini öğrenirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Boşanma sebebi olarak zina; küçük düşürücü suç işleme ve haysiyetsiz hayat sürme | ||
2) | Boşanma sebebi olarak hayata kast, pek kötü muamele ya da onur kırıcı davranış | ||
3) | Boşanma sebebi olarak terk ve akıl hastalığı | ||
4) | Boşanma sebebi olarak evlilik birliğinin temelinden sarsılması | ||
5) | Anlaşmalı boşanma | ||
6) | Boşanma sebebi olarak ortak hayatın kurulamaması ya da fiili ayrılık | ||
7) | Vize sınavı | ||
8) | Boşanmaya ilişkin usul hükümleri ve alınacak önlemler | ||
9) | Ayrılık kararı ve sonuçları | ||
10) | Boşanma kararının eşler bakımından gayrımaddi sonuçları | ||
11) | Boşanma kararının çocuklar bakımından sonuçları | ||
12) | Maddi tazminat | ||
13) | Manevi tazminat | ||
14) | Yoksulluk nafakası |
Ders Notları: | AKKAYA, Tolga: Medeni Usul Hukuku Bakımından Boşanma Davası, Ankara 2017; GENÇCAN, Ömer Uğur: Boşanma Hukuku, Ankara 2020; KOÇOĞLU, Safa: Boşanmanın Çocuk Açısından Sonuçları, İstanbul 2018; ÜNLÜTEPE, Mustafa: Evlilik Birliğinin Temelinden Sarsılması Sebebine Sayalı Boşanma, Ankara 2019. |
Diğer Kaynaklar: | İlgili yüksek mahkeme kararları ve mevzuat. All relevant legislations and court cases. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |