|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlence ve Ders Kuralları |
|
2) |
Tedarik Zinciri Kavramı ve Unsurları
Tedarik Zinciri Tanımı
Tedarik Zinciri Yapısı
• Basit Yapı
• İşbirliği
• Ortaklık
• Kademeler
• Entegrasyon
Tedarik Zinciri Stratejileri
Tedarik Zincirinde Bilgi Paylaşımının Önemi |
|
3) |
Tedarik Zinciri Yönetimi
Tedarik Zinciri Yönetimi Kavramı
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
• Taktiksel Kararlar
• Operasyonel Kararlar
Bütünleşmiş Tedarik Zinciri
Tedarik Zincirinde Bütünleştirilmiş Yönetimin Yararları
Tedarik Zincirinde Stratejik İşbirlikleri
Tedarik Zincirinde Stratejik Birleşmeler
Stratejik Birleşmelerin Tedarik Zinciri Yönetimine Faydaları |
|
4) |
Perakendeci – Tedarikçi İşbirliği
Avantaj ve Dezavantajları
Dağıtıcı Birleşmeleri
Tedarik Zincirinde Performans Yönetimi
Performans Ölçütlerinin Belirlenmesi
Ölçütler ve Strateji Arasındaki İlişki
• Nitel Performans Ölçütleri
• Nicel Performans Ölçütleri
• Maliyet Odaklı
• Müşteri Sorumluluğuna Odaklı |
|
5) |
Tedarik Zincirinde Satınalma
Satınalma Karar Türleri
• Operasyonel Satınalma
• Stratejik Satınalma
• Tedarikçi İlişkileri Yönetimi
• Tedarikçi Seçim Kriterlerinin Belirlenmesi
• Tedarikçi Performans Yönetimi |
|
6) |
Tedarik Zincirinde Güncel Kavramlar
• Küresel Tedarik Zinciri Faaliyetlerinin Motivasyon Unsurları
• Küresel Tedarik Zincirlerinin Risk ve Avantajları
|
|
7) |
Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimi
• Yeşil Tedarik Zinciri Faaliyetleri
• Yeşil Tedarik Zinciri Avantajları ve Dezavantajları
Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Yönetimi
• Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Bileşenleri
|
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Yiyecek Tedarik Zincirinin Temel Aktörleri
Yiyecek Tedarik Zinciri Türleri
Zinciri Etkileyen Faktörler
• Süt Üretimi Zincir Örneği
|
|
10) |
Tarım Tedarik Zincirindeki Varlıklar
Tarım ve Yoksulluğun Azaltılması
Tarımsal Sanayinin Gelişmesinin Önündeki Engeller
Tarım Sektörü İçin Gelecekteki Adımlar
Örnek: Nestle Süt Hayvancılığı Çiftçilerle Çalışıyor
Örnek: Hindistanda Çiftçilere Teknoloji
|
|
11) |
Değişen Market Koşulları
Yiyecek Paketleme
Stok Kavramı
Stok Yönetimi ve Temel Kavramları
Stok Yönetimi Amacı
Yiyecek Güvenliği
Örnek: 3D Yiyecek Basımı |
|
12) |
Perakende Ortamı
Gıda Tüketiciye Nasıl Ulaşır
Çevrimiçi Market Perakendeciliği
Gıda Perakendeciğinin Geleceğine Yönelik Zorluklar
Gıda Lojistiği
Yiyecek Hareketi
Lojistikte Paketleme ve Sıcaklık Kontrollü Tedarik Zincirleri
Yeşil Fasulyenin Kenya’dan İngiltere’ye Yolculuğu
Taze Kesilmiş Ananas Tedarik Zinciri
|
|
13) |
İşbirliği ve İlişkiler
Tedarik Zinciri İlişkilerindeki Eğilimler
Gıda Sektöründeki Güncel İlişki Modelleri
Stok Kontrol Yöntemleri
Stok Kontrolünün Amacı Ve Önemi
Gözle Kontrol Yöntemi
Sabit Sipariş Süresi Yöntemi
Sabit Sipariş Miktarı Yöntemi
Maksimum – Minimum Stok Kontrolü Yöntemi
ABC Yöntemi
Gıda Atığı Değerlendirmesinin Kaynakları ve Hedefleri
Gıda Atık Değerlendirmesinde Önceliklerin Tanımlanması
Bitkisel Kaynaklı Atıkların Değerlendirilmesi
Gıda Kayıplarını ve İsraflarını Yönetmeye Yönelik Seçenekler Hiyerarşisi
Kaynak Azaltma
İhtiyaç Sahiplerine Yiyecek Temini
Hayvanlar İçin Yiyecek Temini
Endüstriyel Kullanımlar
• Atık Yağ
|
|
14) |
Gıda Maddelerinin Depolanması
Kayıpların Oluşma Yolları
Depolamada Etkili Şartlar
Nem ve Sıcaklık
Fiziksel Baskılar
Ortam Temizliği
Zararlı Mücadelesi
Depolamada Genel Kurallar
Gıda Maddelerinin Sınıflandırılması
Depolama Şartları
Potansiyel Tehlikeli Gıdalar
Potansiyel Tehlikeli Gıdaların Depolanması
Kuru Ürünler
Kuru Ürünlerin Depolanması
Düşük Su Aktivitesi Düşük Ürünler
Meyze ve Sebze Depolama
Özel Paketli Ürünler
FIFO |
|
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
2 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |