DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1371 | Havacılık Güvenliği | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TÜZÜN TOLGA İNAN |
Dersin Amacı: | Bu eğitim ileri düzeydedir ve havacılık güvenliğinin tüm yönlerini yönetim ve üst yönetim perspektifinden kapsamayı amaçlamaktadır. Terörizm, sabotaj, doğrudan ve dolaylı tehditler, modern kölelik / insan ticareti, siber güvenlik ve bilgi güvenliği gibi güncel konuları içerecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sivil Havacılık Güvenliği Manzarası, Sözleşmeler, Düzenlemeler ve Standartlar 2. Uluslararası Havacılık Güvenliği ve Güvenliği Planlama Çerçevelerinin İlkeleri 3. Havaalanlarında Kolluk, Polislik ve Güvenlik İşlevleri 4. Güvenlik Riski Yönetim Metodolojileri5. Durumsal Farkındalık 5. Güvenlik Denetim Planlaması, Uygulaması ve Değerlendirmesi 6. Güvenlik Yönetim Sistemleri (SeMS) 7. Güvenlik Teknolojisi ve Trendleri 8. Bilgi Güvenliği, Havacılık Siber Güvenliği, Havacılık ve Modern Kölelik 9. Kalabalıkların ve Problemli Yolcuların Yönetimi, İnsan Faktörleri ve Güvenlik Sonuçları, Kritik olaylar için liderlik stratejileri |
" Havacılık sektörüne yönelik mevcut ve yeni ortaya çıkan güvenlik tehditlerini değerlendirmek ve uluslararası yasalara uygun etkili önlemler oluşturma Sivil Havacılık güvenlik yönetim sistemlerini (SeMS) tasarlayarak, uygulayarak ve gözden geçirerek havacılık güvenlik sistemlerini izlemek, sürdürmek ve iyileştirme Sivil Havacılık güvenliğinin büyük bir ihlali durumunda eylemi koordine edin, yönetmek ve değerlendirmek Sivil Havacılık Güvenlik prosedürlerine uygunluğu sağlamak için kişisel uygulamaları inceleme Güvenlik kaynaklarını tahsis ederek, sonuçları değerlendirme Havacılık güvenliğinde insan faktörlerinin etkilerini ve kapsamını belirlemek ve güvenlik açıklarını çözmek için stratejiler geliştirme " |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | "Emniyet ve güvenlik kavramlarının farklılıkları ile sivil havacılık güvenliği terimi. " | sunum ve sınıf içi tartışma grupları | |
2) | Sivil havacılığa doğrudan ve dolaylı tehditlerin belirlenmesi ile sivil havacılık güvenliği kavramına giriş | sunum ve sınıf içi tartışma grupları | |
3) | Sivil Havacılık Güvenliği Manzarası, Sözleşmeler, Düzenlemeler ve Standartlar | sunum ve sınıf içi tartışma grupları | |
4) | Uluslararası Havacılık Güvenliği ve Güvenliği Planlama Çerçevelerinin İlkeleri | sunum ve sınıf içi tartışma grupları | |
5) | Havaalanlarında Kolluk Kuvvetleri, Polislik ve Güvenlik İşlevleri | sunum ve sınıf içi tartışma grupları | |
6) | Güvenlik Denetiminin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi ile Güvenlik Risk Yönetimi Metodolojileri | sunum ve sınıf içi tartışma grupları | |
7) | Güvenlik Yönetim Sistemleri (SeMS), Güvenlik Teknolojisi ve Bilgi Güvenliğine Yönelik Eğilimler | öğrenci gruplarının sunumları | |
8) | ARA SINAV | ||
9) | Havacılık Siber Güvenlik, Havacılık ve Kalabalıkların ve Problemli Yolcular ile Modern Kölelik Sisteminin Yönetimi | sunum ve sınıf içi tartışma grupları | |
10) | İnsan Faktörleri ve Güvenlik Sonuçları | sunum ve sınıf içi tartışma grupları Related | |
11) | Kritik olaylar için liderlik stratejileri | sunum ve sınıf içi tartışma grupları | |
12) | Güvenlik stratejileri oluşturmak için pratik bireysel ve grup çalışmaları | sunum ve sınıf içi tartışma grupları | |
13) | Stratejik ve operasyonel dersleri belirlemek ve çözüm üretmek için güvenlikle ilgili vaka çalışmalarının analizi | öğrenci gruplarının senaryo çalışmas | |
14) | Emniyet kültürü ve geliştirilmesinde geçerli diğer kavramlar Havacılık güvenliği ortamında üst düzey yöneticiler için güvenlik operasyonları planlaması ve problem çözme | öğrenci gruplarının senaryo çalışması |
Ders Notları: | " Civil Aviation Syllabus, Weekly Course Content and texts. Aviation and Airport Security - Terrorism and Safety Concerns - Kathleen SWEET Practical Aviation Security – Predicting and Preventing Future Threats – Jeffrey J. Price and Jeffrey S. Forrest " |
Diğer Kaynaklar: | " Comfort, L. K., Boin, A., & Demchak, C. C. (Eds.). (2010). Designing Resilience: Preparing for Extreme Events. University of Pittsburgh Press, Pittsburgh PA. Cooper, J. B. (1971). The most infamous criminal hijacking is the unsolved case of J. B. Cooper (November 24, 1971). De Neufville, R., NEUFVILLE, R., & MIT. (1995, May). Designing Airport Passenger Buildings for the 21st Century. In Proceedings of the Institution of Civil Engineers-Transport (Vol. 111, No. 2, pp. 97-104). Thomas Telford-ICE Virtual Library. EU AR. European Union Aeronautics Research. (2006). ACARE Advisory Council for Aeronautics Research in Europe. US GAO. United States Government Accountability Office. (2005). Report to Congressional Committees; AVIATION FEES, Review of Air Carriers' Year 2000 Passenger and Property Screening Costs. Wash D.C. Gordon, P., Moore, J. E., & Richardson, H. W. (2009). Economic impact analysis of terrorism events: recent methodological advances and findings. " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |