MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC2208 | Armoni II | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Uzman ÖZGECAN KUNTZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere temel armoni kavramlarını öğretmek ve analitik müzik becerilerini geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler, müziğin homofonik mantığı ve işleyişi hakkında hem teorik hem de pratik bilgi sahibi olacak, verilen parçaların romen rakamı analizini yapabilecek ve dönem sonunda görece kompleks fonksiyonlarla dört sesli koral yazabilecek seviyeye gelecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Birinci çevrim triadlar | ||
2) | Birinci çevrim triadlar & konu egzersizleri | ||
3) | İkinci çevrim akorlar ve çeşitli fonksiyonlardaki kullanımları | ||
4) | İkinci çevrim akorlar & konu egzersizleri | ||
5) | Akordışı tonlar ve kategorizasyonu 1. Geçiş sesleri, komşu sesler, geciktirme ve suspension | ||
6) | Akordışı tonlar 2. Apajatür, kaçış tonları, komşu ses kümeleri, antisipasyon, pedal | ||
7) | Akordışı tonlar devam, konu egzersizleri | ||
8) | Arasınav | ||
9) | Diyatonik yedili akorlara genel bakış | ||
10) | Dominant yedililer | ||
11) | Dominant yedililer ve çevrimleri | ||
12) | II7 ve VII7 akorları | ||
13) | Diğer diyatonik yedililer | ||
14) | Genel tekrar |
Ders Notları: | Stefan Kostka, Tonal harmony, with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2004. Stefan Kostka, Workbook for Tonal harmony with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2013 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 22 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |