MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MSC2109 Form Bilgisi I Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Uzman ÖZGECAN KUNTZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı batı müziğinde müzikal formların anlaşılması ve analizini yapma becerisi geliştirmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
Klasik Batı müziğinde kullanılan eserleri;
1. Form olarak çözümleyebilmek,
2. Armonik analizini yapabilmek.
3. Eserlerin bestelendiği dönem hakkında bilgi sahibi olmak.
4. Dönemlerin armonik ve form olarak karakteristik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akorlar ve Akor Çeşitleri: Üçlü ve Dörtlü Akorlar
2) Kadans Çeşitleri
3) Motif ve Cümle Kavramı
4) Period ve Cümle Kavramları arasındaki farklar
5) İkili Form
6) Çevrelenmiş İkili Form
7) Ara Sınav
8) Üçlü Form
9) Üçlü Form II
10) Minuet – Trio Form Koda
11) Rondo
12) Beş Kısımlı Rondo
13) Yedi Kısımlı Rondo
14) Sonat Rondo

Kaynaklar

Ders Notları: Caplin, William E. (2013). Analyzing Classical Form. Oxford University Press. Caplin, William E. (1998). Classical Form. Oxford University Press. Savaş, Mesruh. (2018). Batı Müziğinde Form ve Analiz. Müzik Eğitimi Yayınları. Hodeir, Andre. (2016). Müzikte Türler ve Biçimler. Çev. İlhan Usmanbaş. Pan Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Caplin, William E. (2013). Analyzing Classical Form. Oxford University Press. Caplin, William E. (1998). Classical Form. Oxford University Press. Savaş, Mesruh. (2018). Batı Müziğinde Form ve Analiz. Müzik Eğitimi Yayınları. Hodeir, Andre. (2016). Müzikte Türler ve Biçimler. Çev. İlhan Usmanbaş. Pan Yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 30
Ara Juri % 0
Final 2 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 22

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı