MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC2107 | Armoni I | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Uzman ÖZGECAN KUNTZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere temel armoni kavramlarını öğretmek ve analitik müzik becerilerini geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler, müziğin homofonik mantığı ve işleyişi hakkında hem teorik hem de pratik bilgi sahibi olacak, verilen parçaların romen rakamı analizini yapabilecek ve dönem sonunda basit dört sesli koral yazabilecek seviyeye gelecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Akorlar ve yapıları Major diziler Majörlerde donanım Minor diziler Dizi derece isimleri | ||
2) | Aralıklar (tam, büyük, küçük, artık, eksik) Aralıkların çevrimleri | ||
3) | Triadlar Akor sembolleri (M, m, +, o, ø) Yedili akorlar (M7, Mm, m7, o7, ø7). Akor çevrimleri Çevrim sembolleri Lead-sheet sembolleri | ||
4) | Major ve minorlerde diyatonik akorlar ve çeşitleri Dizi dereceleri, romen rakamı sistemi | ||
5) | Akor bağlantılarının prensipleri Akorların yazımı Açık ve kapalı pozisyonlar, paralel hareketler | ||
6) | Akor bağlantılarının prensipleri-devam | ||
7) | Kök pozisyonunda üç ve dört sesli akor bağlantıları | ||
8) | Arasınav | ||
9) | Kök pozisyonunda üç ve dört sesli akor bağlantıları-devam | ||
10) | Armonik gelişim. Yan dereceler | ||
11) | Dört sesli yazım kuralları devam- uygulamalı | ||
12) | Majör ve minörde tüm dereceler ve armonik bağlantıları | ||
13) | Tüm majör-minör diyatonik akorların bağlantı tabloları ve egzersizler | ||
14) | Genel tekrar |
Ders Notları: | Stefan Kostka, Tonal harmony, with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2004. Stefan Kostka, Workbook for Tonal harmony with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2013 |
Diğer Kaynaklar: | Stefan Kostka, Tonal harmony, with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2004. Stefan Kostka, Workbook for Tonal harmony with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2013 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 26 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |