SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STG2206 | Türkiye’de Tiyatronun Gelişimi II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERCAN ÖZİNAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin birincil amacı öğrencilerin dönem boyunca ülkemizde tiyatro sanatının gelişim süreci ile zaman geçirerek , bu sanat dalına olan aşinalığının ve farkındalığının artmasıdır. Türkiye’de Tiyatro sanatının Cumhuriyet Dönemi itibari ile gelişimi , dönemlere yön veren sanatçılar ve akımlarının tanınması, temel tiyatro terimlerinin öğrenilmesi, ve oyunlar seyrederek üzerine sınıfça tartışılması, analiz edilmesi dersin ana hedeflerini oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Öğrencilerin Türkiye’de Tiyatro sanatı hakkındaki farkındalığı gelişecektir. 2- Öğrenciler Türk Tiyatro sanatı ile ilgili genel kültürü artacaktır. 3- Öğrenciler Tiyatronun temel türleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. 4- Öğrenciler Türkiye’de Tiyatronun nasıl ortaya çıktığını ve nasıl geliştiğini öğrenecektir. 5- Öğrenciler belli dönemlerin önemli oyun yazarlarına ve eserlerine hakim olacaktır. 6- Öğrenciler oyunların dönemin koşullarından nasıl etkilendiğini kavrayacaktır. |
Türkiye'de tiyatro sanatının gelişimini tarihsel bağlamda inceleyip, çeşitli uygulamalar ile beraber teorik bilgiyi pekiştirerek dersin içeriği oluşacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanımı, içeriği ve işlenmesi hakkında bilgilendirme. | ||
2) | Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinin genel değerlendirmesi. | ||
3) | Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu | ||
4) | 1923-1950 Dönemi Türk Tiyatrosu | ||
5) | 1950-1970 Dönemi Türk Tiyatrosu | ||
6) | 1970-1990 Dönemi Türk Tiyatrosu | ||
7) | Cumhuriyet Dönemi Yazarları ve Oyunları - I | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Cumhuriyet Dönemi Yazarları ve Oyunları – II | ||
10) | Karşılaştırmalı Oyun İnceleme -I | ||
11) | Karşılaştırmalı Oyun İnceleme -II | ||
12) | Çağdaş Türk Tiyatrosu-I | ||
13) | Çağdaş Türk Tiyatrosu - II | ||
14) | Final öncesi genel değerlendirme |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Türk Tiyatrosu Tarihi – Refik Ahmet Sevengil Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu- Metin And Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemi Türk Tiyatrosu – Metin And Başlangıcından 1983’e Türk Tiyatro Tarihi – Metin And Türk Tiyatrosunun Antropolojisi – Aslıhan Ünlü Gelişim Sürecinde Türk Tiyatrosu – Sevda Şener |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 3 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 3 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 5 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 5 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 5 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 2 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 1 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 5 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 5 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 5 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 2 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 1 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 5 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 5 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |