SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STG2204 | Dünya Tiyatro Tarihi IV | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERCAN ÖZİNAN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin tiyatronun doğuşu gelişimi ve oyun metinlerini besleyen süreci kavraması. Bu ders, dört yarıyılı kapsayan birleşik bir tiyatro tarihidir. Tiyatronun doğuşundan başlar ve günümüze kadar tüm önemli dönemleri ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Öğrenciler tiyatronun zaman içinde nasıl geliştiğini öğreneceklerdir. 2.Öğrenciler tanınmış oyun yazarlarını ve eserlerini tanıyacaklardır. 3.Öğrenciler, tiyatro eserlerini bu eserlerin ortaya çıkmasına neden olan kültürel bağlama atıfta bulunarak yorumlayacaktır. 4. Öğrenciler, çağdaş performans trendlerinin tarihsel köklerini tanıyacaktır. 5. Öğrenci, prodüksiyon öğelerinin biçim ve tekniğini öğrenecektir. 6. Öğrenciler teatral formların eleştirisi için bir kelime hazinesi geliştireceklerdir. |
Bu ders, gerçekçiliğin doğuşundan günümüze Batı tiyatro tarihi ve dramatik edebiyat üzerine bir incelemeyi kapsar. Bir oyunu (ya da üslubu ya da dönemi) tartışırken, onun tarihsel bağlamıyla ve o esnada egemen olan teatral geleneklerle ilgileniriz. Oyun okumaları, metinden okumalar ve tartışmalar öğrenciyi tiyatro sanatlarının tarihi ve teknikleri ile tanıştırmakla kalmaz ayrıca tiyatro öğelerinin günlük hayatımızda nasıl işlediğini anlatmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş Modern Çağ İncelemesi - Ibsen & Strindberg | ||
2) | Modern Dönemin Devamı Shaw, Wilde & Çehov | ||
3) | Modern Dönemin Devamı Shaw, Wilde & Çehov | ||
4) | Bağımsız Tiyatro Hareketi | ||
5) | Birinci Dünya Savaşı ve İkinci Dünya Savaşı Arasında Avrupa'da Tiyatro | ||
6) | Savaşlar Arasında ABD'de Tiyatro | ||
7) | Ara Sınav I | ||
8) | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Avrupa'da Tiyatro | ||
9) | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Avrupa'da Tiyatro | ||
10) | İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra ABD'de tiyatro | ||
11) | Yakın ABD Tiyatro Tarihi | ||
12) | Yakın Avrupa Tiyatro Tarihi | ||
13) | Ara Sınav II (sadece son beş haftayı kapsar) | ||
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | • History of the Theatre - Oscar G. Brockett |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 18 | 36 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 3 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 4 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 5 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 2 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 1 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 5 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 4 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 4 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 2 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 1 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 5 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |