SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
STG1107 Solfej I Güz 0 2 1 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERCAN ÖZİNAN
Dersin Amacı: Duyuş gelişimini destekleyen ve tetikleyen uygulamaların çalışılması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Temel müzik teorisi konularında gerekli tüm teorik donanıma sahiptir.
2- Teorik konulardan basit aralıklar, 3 sesli akorlar ile tonalite sistemindeki akorsal hiyerarşiyi işitsel olarak algılayabilme donanıma sahiptir.
3- Tonal dizileri işitsel olarak tanıyabilir.
4- Tonal diziler ile modülasyonsuz, tek ve iki sesli dikteler yapabilir.

Dersin İçeriği

Kulak eğitimi, nota okuma, deşifre, teori ve dikte.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seslerin Temel Yapıları ve İlk Çalışmalar, Süre Değerleri
2) Anahtarlar, Basit, Bileşik ve Aksak Tartımlar
3) Tampere Düzeni Tanıtmak, Aralık Bilgisi, İkili ve Üçlü Aralıklar.
4) Hareket ve Nüans İşaretleri, Dinamikler
5) Tam Dörtlü, Beşli ve Diğer Aralıklar, Aralıkların Duyum Olarak Ayırt Edilebilmesi
6) Majör, Minör, Kromatik Diziler, Örneklendirilmesi
7) Do Majör ve la minör Tonlarında Okuma ve Yazma Çalışmaları, İlgili Majör ve Minör Kavramı
8) Tonaliteyi Tanımlama ve Müzik Parçalarında Tonalitenin Bulunması
9) Ara Sınav
10) Sol Majör ve mi minör Tonlarında Okuma ve Yazma Çalışmaları; Doğal, Armonik ve Melodik Minör Dizileri
11) Orkestra Çalgılarının Tanımı, Partisyonda Dizilimi, Transpozeli Çalgılar
12) Dizilerde Dereceler, Fonksiyonlar, Temel Üç Sesli Akorlar ve Çevrimleri
13) Fa Majör ve re minör Tonlarında Okuma ve Yazma Çalışmaları
14) Sol ve Fa Anahtarı Ritmik Okuma Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Le Solfege Contemporain ( Volume. I ) , Pozzoli ( Volume. I ), Solfege Preparatoire I (Jean-Marc Allerme), Dictees Musicales (Simone Petit, Volume. I ), Dictees Musicales (Divers Auteurs Volume.I ), Traite Pratique Du Rythme Mesure, Fernand Fontaine ( No: 1-50, Sol ve Fa anahtarı), Exercices D’intonation (Anne-Marie Mangeot Volume.I ) Lavignac ( Volume:I-A ), Le Cahier De Lecture (Philippe Verkaeren ), Manuel Pratique Cles de Sol, Fa et Do (Gerges Dandelot), J.S.Bach (Chorales).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 1 12
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 5
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 5
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 2
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 1
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 2
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 1
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 3
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 5
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 5
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.