SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STG2111 | Müzikal Tiyatro I | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERCAN ÖZİNAN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; oyunculuğun, müziğin ve dansın eşit ağırlıkta yer aldığı müzikal tiyatro formunun anlaşılması, bir dramda duygu geçişlerinin şarkı ve dans ile ifade edilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Müzikal tiyatro oyunculuğuyla tiyatro oyunculuğu arasındaki farkları sahne üzerinde kullanmayı öğrenecektir. 2- Hikâyenin içinde müziği kullanmayı ve mikrofonla oynamayı deneyimleyecektir 3- Hikâyenin içinde beden ve hareket ile duyguyu ifade edebilecektir. 4- Ensamble çalışmalarıyla ekip ile oynamayı, şarkı söylemeyi, dans etmeyi öğrenecektir. 5- Çok sesli müziği sahne üzerinde uygulayacaktır. |
Öğrencinin müzikal tiyatro ve müzikal tiyatro oyunculuğu hakkında bilgi edinebileceği çalışmalar yürütülecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon Müzikal Tiyatro ile Tanışma | ||
2) | Müzikal Tiyatro Oyunculuğu | ||
3) | Müzikal Tiyatro Oyunculuğu | ||
4) | Müzikal Tiyatro Şarkıcılığı | ||
5) | Müzikal Tiyatro Şarkıcılığı | ||
6) | Müzikal Tiyatro İçinde Dans ve Hareket Kullanımı | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Ensamble Çalışmaları | ||
9) | Ensamble Çalışmaları | ||
10) | Müzikal Sahne Uygulamaları | ||
11) | Müzikal Sahne Uygulamaları | ||
12) | Müzikal Sahne Uygulamaları | ||
13) | Müzikal Sahne Uygulamaları | ||
14) | Final Projelerinin Sunumları |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Joe Deer, Rocco Dal Vera / Acting Musical Theatre: A Comprehensive Course: Routledge Joan Melton /2007, Singing in Musical Theatre: The Training of Singers and Actors: Allworth; 1st edition (August 7, 2007) Karen Hall /2014, So You Want to Sing Music Theater: A Guide for Professionals (Volume 1) (So You Want to Sing, 1): Rowman & Littlefield Publishers Stephen Purdy / 2016, Musical Theatre Song: A Comprehensive Course in Selection, Preparation, and Presentation for the Modern Performer (Performance Books): Methuen Drama Joe Deer / 2021, Acting in Musical Theatre: A Comprehensive Course: Routledge; 3rd edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 5 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 5 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 2 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 1 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 5 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 1 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 5 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 5 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 5 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |