Ders Notları: |
Clair, Kate. Typographic Workbook. NY: John Wiley & Sons Inc., 1999.
Spiekermann, Erik. Stop Stealing Sheep. CA: Adobe Press, 1993.
Jean, Georges. Yazı, İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2001.
Scott McCloud. Understanding Comics. Perennial; Reprint edition, 1994.
Print MAGAZINE, Communication Arts MAGAZINE
Additional handouts will be given in class.
|
Diğer Kaynaklar: |
Tasarım Tarihi / Design History
http://www.designhistory.org
Sanat Tarihi / Art History:
www.all-art. org
www.artcyclopedia. com
www.artlex.com
www.rleggat. com/photohistory
www.zeroland. co.nz/art_ theory.html
Tasarım Birlikleri / Design Associations
www.icograda. org
www.aiga.org
www.gmk.org. tr
http://tdc.org
www.a-g-i.org
Design Portals/ Tasarım Portalları:
http://thedesignenc yclopedia. org
www.dexigner. com
www.designrelated. com
www.typotheque. com
www.graphic- design.com
www.designwritingre search.org
Lorem İpsum
www.lipsum.com
What’s a Print:
www.moma.org/ exhibitions/ 2001/whatisaprin t/flash.html
Muzeler / Museums:
www.designmuseum. org
www.cooperhewitt. org
www.postermuseum. pl
www.museum-gestaltu ng.ch
www.bauhaus. de
www.tate.org. uk
Posterler/Posters:
http://www.theartof poster.com
Tasarımcılar / Designers
www.edfella. com
www.sagmeister. com
www.davidcarsondesi gn.com
www.barnbrook. net
www.miltonglaser. com
www.edwardtufte. com
İlginç siteler/bloglar + ilham kaynakları / Interesting sites/blogs + sources of inspiration
www.papercritters. com/pc.php
http://spacesick. blogspot. com |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|