FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHT1018 | Sayısal Görüntü Düzenleme ve İşleme | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Uzman MURAT ÇÖPÇÜ |
Dersin Amacı: | Bu ders, analog/filmli fotoğraf ve karanlık oda ekipmanlarının kullanımına giriş yapmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Kullanılan ekipmanı tanır. 2. Teknik problemlere çözüm bulur. 3. Estetik problemlere çözüm bulur. 4. Sistematik düşünme yetisini geliştirir. 5. Tasarım konusunda ilerleme kaydeder. 6. Disiplinler arası alanda beceri gösterir. |
Bilgisayar temelli kavramları açıklayarak bilgisayar destekli görüntü tekniklerine giriş. Dijital görüntü tekniklerini kendini ifade aracı olarak kullanma. Çekim öncesi ve yapım sonrası görüntüler arasında bağlantı kurma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Teknolojik gelişmeler: Kamera, sensör vb. | ||
2) | Tekrar (farklı tekniklerle biçimsel efekt verme). | ||
3) | Teknolojik gelişmeler: Software, tarayıcılar, yazıcılar vb. | ||
4) | Dijital Sanat 1: Dünyadaki dijital uygulamalar. | ||
5) | Bilgisayar destekli fotoğraf tasarımı. | ||
6) | Tasarımda biçim: Işık ve renk kontrolü. | ||
7) | Tasarımda biçim: Nokta, çizgi, spot vb. | ||
8) | Dijital Sanat 2: Türkiye’deki dijital uygulamalar. | ||
9) | Eliminasyon (klonlama, silme vb.). | ||
10) | Kombinasyon (Kurgu, kolaj vb.). | ||
11) | Kombinasyon (Kurgu, kolaj vb.). | ||
12) | Deformasyon (filtreleme). | ||
13) | Tekrar (farklı tekniklerle biçimsel efekt verme). | ||
14) | Deformasyon (brush ve action kullanımı). |
Ders Notları: | 1. Baykal, G. (2003). Photoshop C52. İstanbul: Pusula. 2. Kelby, S. (2013). The Adobe Photoshop CS6 book for digital photographers. Berkeley, CA: New Riders. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 9 | 3 | 27 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | 5 |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 1 |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | 1 |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | 2 |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | 5 |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | 3 |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | 1 |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | 2 |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | 4 |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | 1 |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 1 |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | 2 |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | 3 |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. | 2 |