FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHT1016 | Çağdaş Fotoğraf Uygulamaları | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN |
Dersin Amacı: | Bu ders son 40 yılda modern sanat ile çağdaş sanat kavramlarının ayrışma sürecini incelemeyi amaçlar. Dersin diğer bir amacı da çağdaş fotoğraf uygulamalarını kişinin kendi fotoğraf uygulamalarındaki deneyimiyle birleştirmesi ve kavramların görsel deneyimlerle ilişkisini sorgulamasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Çağdaş sanat kavramını tanımlamak ve betimler. 2. Çağdaş sanat uygulamaları hakkında bilgi gösterir. 3. Çağdaş sanat uygulamalarının teorik arka planını yorumlar. 4. Küresel ve yerel çağdaş sanat uygulamalarını karşılaştırır. 5. Sosyal, kültürel ve kişisel deneyimleri çağdaş sanatın dili aracılığı ile iletme olanaklarını tartışır. 6. Çağdaş sanatın çok katmanlı anlatı yapıları ve formlarında kendi konseptlerini uygulama becerisini geliştirir. |
Çağdaş fotoğrafçıların genellikle metinlerarası ve daha mikro ve kimlik odaklı olan işleri, çağdaş fotoğraf kavramı ile yaratılan anlatılar bağlamında analiz edilecektir. 1970’lerden bu yana çağdaş sanatla birlikte değişim geçiren çağdaş fotoğraf pratiklerine odaklanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Çağdaş sanatın tanımı. Modern sanat uygulamaları ile ilişkisi. Konu ile ilgili tartışmalar. | ||
2) | Çağdaş fotoğraf uygulamalarının tanımı ve açıklaması. Konu ile ilgili erken tartışmalar (1970’lerden itibaren). Fotoğraf ile ilgili modern ve postmodern uygulamalar. | ||
3) | Fotoğraf, ve çağdaş sanatın aracıları: I. Sanatın aracıları hakkında temel bilgiler: Müzeler, teşhir, pazarlar. II. Çağdaş fotoğraf ve çağdaş sanatın aracıları içinde uygulamaları. | ||
4) | Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-I: Avangartlar ve fotoğraf deneyimleri. Fotoğrafta avangart anlatı tarzı. | ||
5) | Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-II: Fotoğrafın sosyal kullanımı ve kimlik sorgulaması. Fotoğrafta etnisite ve cinsiyet. | ||
6) | Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-III: Yakınsayan medya ve sanatsal deneyimle ilişkisi. Fotoğraf uygulamalarında metinlerarasılık. | ||
7) | Temalar / Kimlik ve Beden - Cindy Sherman, Nan Goldin, Nobuyashi Araki’nin işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri. | ||
8) | Temalar / Yer - Andreas Gursky, Hilda and Bernd Becher, Thomas Struth’un işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri. | ||
9) | Temalar / Zaman - Gerard Richter, Hans Peter Feldman’ın işlerinden örnekler. | ||
10) | Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-I | ||
11) | Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-II | ||
12) | Türkiye’de Çağdaş Fotoğraf. | ||
13) | Final projesi için fikir üretimi. | ||
14) | Sunumlar ve tartışmalar. |
Ders Notları: | 1. Cotton, C. (2009). The photograph as contemporary art. London New York, N.Y: Thames & Hudson. 2. Marien, M. (2006). Photography : a cultural history. London: Laurence King. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Costello, D. & Iversen, M. (2010). Photography after conceptual art. Chichester, West Sussex, UK Malden, MA, USA Great Britain: Wiley-Blackwell Association of Art Historians. 2. Smith, T. (2009). What is contemporary art. Chicago: The University of Chicago Press. 3. Szarkowski, J. (2007). The photographer's eye. New York: Museum of Modern Art. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | 3 |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 2 |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | 5 |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | 5 |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | 2 |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | 3 |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | 5 |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | 5 |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | 2 |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | 4 |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 4 |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | 4 |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | 4 |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. | 4 |