|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, içeriği hakkında bazı film örnekleri ve tartışma. |
|
2) |
Sinema, televizyon ve video kavramlarına giriş. |
|
3) |
Kamera: Kamera ekipmanları, kamera açıları, hareketleri / kameranın anlatısal kullanımı hakkında temel bilgiler. |
|
4) |
Sahneleme: Açık / Kapalı form, lens kullanımı, çerçevenin organizasyon ve oyunculuk. |
|
5) |
Işık: Işık ekipmanları ile ilgili temel bilgiler, ışığın anlatısal kullanımı. |
|
6) |
Ses: Temel ses ekipmanları, diyalog, ses efektleri, müzik, sesin anlatısal kullanımı. |
|
7) |
Senaryo: Senaryonun temel kuralları ve kavramları. |
|
8) |
Kurgu: Kurgunun anlatısal kullanımı. Kurgu tarihi ve teorisi, doğrusal ve doğrusal olmayan kurgu süreçleri ve araçları hakkında bilgi. |
|
9) |
Renk: Rengin anlatısal ve farklı türlerde kullanımları ile örnekler. |
|
10) |
Aracın eleştirel ve anlatısal doğası. Film okuma ve yöntemleri. |
|
11) |
Film analizi ile ilgili sunumların sözlü olarak sunulması. |
|
12) |
İleri düzeyde kurgu uygulaması. |
|
13) |
Final projeleri senaryo geliştirme. |
|
14) |
Final projeleri çekimleri. |
|
Ders Notları: |
1. Chion, M.(1994). Audio-vision : sound on screen. New York: Columbia University Press.
2. LoBrutto, V. (2005). Becoming film literate: the art and craft of motion pictures. Westport, Conn: Praeger.
3. Wheeler, P. (2001). Digital cinematography. Oxford, England Boston, MA: Focal Press.
Reading excerpts will be assigned at the beginning of the semester. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Crittenden, R. (1995). Film and video editing. London New York: Blueprint, an imprint of Chapman & Hall.
2. Dancyger, K. (2011). The technique of film and video editing history, theory, and practice. Burlington, MA: Elsevier/Focal Press.
3. Long, B. & Schenk, S. (2002). The digital filmmaking handbook. Hingham, Mass: Charles River Media.
4. McKee, R. (1999). Story : substance, structure, style, and the principles of screenwriting. London: Methuen.
5. Wheeler, P. (2005). Practical cinematography. Oxford Boston: Elsevier/Focal Press. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
5 |
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
2 |
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
3 |
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
1 |
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
5 |
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
5 |
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
1 |
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
4 |
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
5 |
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
1 |
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
3 |
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
4 |
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
4 |
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
4 |