FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHT1014 | Stüdyo ve Işık II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu derste ışığın, açı, parlaklık, kontrast, renk ısısı, yayılma/yoğunlaşma açılarından fotoğrafik imge üzerindeki etkisinin incelenecektir. Dersin amacı sadece fotoğraf çekmeyi değil, fotografik imge oluşturmayı öğrenmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Doğal ışıkla çalışma becerisi gösterir. 2. Stüdyo ışık düzenekleri ile çalışma becerisi gösterir. 3. Mevcut ışığın etkilerini tanımlar. 4. Yansıtmak, filtrelemek, dolgu yapmak, yaymak ve kesmek gibi yollarla ışığı değiştirme biçimleri geliştirir. 5. Kamera flaşı, sıcak ışıklar, stüdyo strobları veya ışık kaynaklarının kombinasyonlarını kullanarak gereken imge için kendi ışığını oluşturur. |
Ders süresince, güneş ışığından insan yapımı çok çeşitli ışık kaynaklarına kadar pek çok ışığın görüntü oluşturmaktaki etkisi araştırılacaktır. Daha sonra bu ışığı, yansıtmak, filtrelemek, dolgu yapmak, yaymak ve kesmek gibi işlemlerle değişikliğe uğratmak üzerine odaklanılacaktır. Mevcut ışıktan yararlanma yollarını iyice kavradıktan sonra, takip eden adım, kamera flaşı, sıcak ışıklar, stüdyo strobları veya ışık kaynaklarının kombinasyonlarını kullanarak gereken imge için kendi ışığımızı oluşturmak olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Lokasyonda Portre. | ||
2) | Örnek ışık kullanımı ile fotoğraf analizi. | ||
3) | Ödev değerlendirmesi ve sınıf çalışması. | ||
4) | Bir fotoğrafçının sahip olması gereken erdemler: Uzmanlaşma, kendini geliştirme, yayın, film-dijital tercihi, ekipman tedariki, kurumlaşma, ilgili izleyici, sabit ekip, bağlantıda olduğu kişi/birimler ( platolar, elektrikçiler, ressamlar, tasarımcılar, stilistler, model ajansları vb.) Form Süreci (İşin tanımı, tasarımdan çekime tamamlanma, çekimi sonraki aşamaları, eklenecek fotoğraflar, basım evindeki olası sorunlar, gazetedeki okazyonları öngörme, sayfa düzenini fotoğrafa aktarma, fotoğrafla kavram ifade etme, fotoğrafçı ile sanat yönetimi arasındaki işbirliği, manipülasyonlar vb.). | ||
5) | Stüdyo ortamında artistik fotoğraf için gerekli ekranlar ve uygulamalar. | ||
6) | Reprodüksiyon, box çekimleri, elektronik eşyalar, cam, bira vb. | ||
7) | Mobilya çekimi, lokasyonlar. | ||
8) | Ödev değerlendirmesi ve ara sınava hazırlık. | ||
9) | Fotoğrafın tasarlanması (Fotoğrafla kavram anlatımına odaklanmış tasarım ve bu sürecin uygulama aşamalarına yönelik işler). | ||
10) | Fotoğrafta kompozisyon. | ||
11) | Shootings of food. | ||
12) | Moda çekimi. | ||
13) | İç mekan çekimi. | ||
14) | Final Ödevleri. |
Ders Notları: | 1. Corbell, T. (2001). Basic studio lighting : the photographer's complete guide to professional techniques. New York: Amphoto Books. 2. Hunter, F., Fuqua, P. & Biver, S. (2011). Light-- science and magic. Waltham, MA: Focal Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 60 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 3 | 36 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | 5 |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 3 |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | 1 |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | 1 |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | 5 |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | 4 |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | 1 |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | 1 |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | 1 |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | 4 |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 1 |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | 3 |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | 2 |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. | 1 |