|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"History of Camera-Images I dersinin ve kamera görüntüleri ile ilgili modernism ve postmodernism konularının gözden geçirilmesi." |
|
2) |
"Ödev I." |
|
3) |
"Fotoğrafta savaş sonrası gerçekler ve hayaller." |
|
4) |
"Filmde savaş sonrası gerçekler ve hayaller: Hollywood ve karşı sinemalar." |
|
5) |
"Videonun ortaya çıkışı." |
|
6) |
"Ödev II." |
|
7) |
"Vize, Postmodernizm/postmodern kavramlarının kullanımı ile ilişkili olarak film ve video eserlerinin gösterimi ve tartışılması." |
|
8) |
"Kamera görüntüleri ve Fotoğraf, film ve videoda postmodernin çeşitlilikleri." |
|
9) |
"Fotoğraf ve fotografik uygulamalarda sayısallaşma." |
|
10) |
"Film ve video uygulamalarında sayısallaşma." |
|
11) |
"Kamera görüntüsü uygulamalarında küreselleşme ve karşı-kültür." |
|
12) |
"Ödev III." |
|
13) |
"Fotoğraf, film ve videoda güncel tartışmalar." |
|
14) |
"Görsel yazı ödevlerinin sunum ve tartışması, revizyon." |
|
Ders Notları: |
Mary Warner Marien, Photography: A Cultural History, 2nd edition, Laurence King, London, 2006; Ian Jeffrey, Revisions: An Alternative History of Photography, National Museum of Photography, Film and Television, Bradford, England, 1999; Geoffrey Batchen, Burning with Desire: The Conception of Photography, The MIT Press, 1999. |
Diğer Kaynaklar: |
"Heilbrunn Timeline of Art History (Metropolitan Museum, NY):
http://www.metmuseum.org/toah/hi/te_index.asp?s=all&t=all&d=photographs&x=21&y=15
Victoria and Albert Museum, Photography: http://www.vam.ac.uk/page/p/photography/" |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
3 |
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
5 |
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
5 |
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
5 |
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
3 |
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
5 |
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
5 |
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
5 |
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
1 |
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
4 |
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
5 |
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
5 |
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
1 |
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
1 |