|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürdürülebilirliği Anlamak
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
2) |
BM Sürdürülebilir kalkınma Hedefleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
3) |
Sürdürülebilir Tüketim
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
4) |
Sürdürülebilir Tüketimde Tutum-Davranış Boşlukları (Yeşil boşluklar)
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
5) |
Tüketici davranışı, Aşırı Tüketim ve Gönüllü sadelik
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
6) |
Sürdürülebilir Tüketimde Tutum-Davranış Açığı, Motivasyon Davranış Değişikliği
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
7) |
LOHAS: Sürdürülebilirlik ve Sağlık Odaklı Yaşamtarzı
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
8) |
Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
9) |
Sürdürülebilirlikte Pazarlamanın Rolü
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
10) |
Sürdürülebilirlik Ürünler ve Hizmetler
Sürdürülebilir Tedarik Zincirleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
11) |
Sosyal Etki Yaratmak
|
Ders notları / Makale / Vaka |
12) |
Etik ve Sorumlu İş Yapma Biçimleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
13) |
Sürdürülebilirliği İletişime Geçirmek ve Yönetmek |
Ders notları / Makale / Vaka
|
14) |
Paylaşım Ekonomisi
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
Ders Notları: |
Robertson, M. (2017). Sustainability principles and practice. Taylor & Francis. Lee, N. R., & Kotler, P. (2015). Social marketing: Changing behaviors for good. Sage Publications. Sustainability Marketing, Belz / Peattie (2012) Wiley ISBN: 978-1119966197 Additional readings will be posted in Itslearning.
|
Diğer Kaynaklar: |
Nidumolu, R., Prahalad, C. K., & Rangaswami, M. R. (2009). Why sustainability is now the key driver of innovation. Harvard business review, 87(9), 56-64. Kotler, P. (2011). Reinventing marketing to manage the environmental imperative. Journal of marketing, 75(4), 132-135. Griskevicius, V., Cantú, S. M., & Van Vugt, M. (2012). The evolutionary bases for sustainable behavior: Implications for marketing, policy, and social entrepreneurship. Journal of Public Policy & Marketing, 31(1), 115-128. Chouinard,Y., J. Ellison. ve R. Ridgeway. (2011). The Sustainable Economy. Harvard Business Review. 52-62.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir |
|
2) |
Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
3) |
Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. |
|
4) |
İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
|
6) |
Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. |
|
7) |
Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. |
|
8) |
Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
|