MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4017 | Python ile GUI Programlama | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Dersin Amacı: | Bu ders Python programlama dili ile görsel uygulama geliştirmeyi öğretir. Ders kapsamında görsel uygulama geliştirme teknikleri, Python programlama dilinin temelleri ile birlikte çeşitli grafik kullanıcı arayüzü geliştirme araçları / çerçeveleri kullanılarak tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Python programlama dili ile nesne tabanlı uygulamalar oluşturur; 2. Python programlama dili ile uygulama geliştirme çerçevelerini tanımlar; 3. Python programlama dili ile grafik kullanıcı arayüzü oluşturur; 4. Python programlama dili ile iş parçacıkları içeren uygulamalar oluşturur; 5. Python programlama dili ile ağ üzerinden iletişim kuran uygulamalar oluşturur; 6. Python programlama dili ile veri tabanları ile etkileşen uygulamalar oluşturur; 7. Python programlama dili ile çoklu dil desteğine sahip uygulamalar oluşturur; |
Ders içeriği GUI bileşenleri, çizelgeler-grafikler, temel ağ işlemleri, veritabanı etkileşimi ve I18N gibi kavramları içerir. Python programlama dili ana programlama aracı olarak kullanılır, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction to GUI Programming with Python | ||
2) | Python Programlama Dilinin Temelleri | ||
3) | GUI Formları ve Widget'lar I | ||
4) | GUI Formları ve Widget'lar II | ||
5) | GUI Formları ve Widget'lar III | ||
6) | Veri ve Sınıflar | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Veritabanı Uygulamaları I | ||
9) | Veritabanı Uygulamaları II | ||
10) | Uluslararasılaştırma (I18N) | ||
11) | Çizelgeler - Grafikler | ||
12) | İş Parçaları ve Ağ İletişimi | ||
13) | Modern GUI Uygulamaları Oluşturma I | ||
14) | Modern GUI Uygulamaları Oluşturma II |
Ders Notları: | Burkhard Meier, "Python GUI Programming Cookbook", 3rd edition, Packt |
Diğer Kaynaklar: | Kent D. Lee, "Python Programming Fundamentals", 2nd edition, Springer |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 | 2 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |