BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4017 | Python ile GUI Programlama | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Dersin Amacı: | Bu ders, Python programlama dili ile görsel uygulama geliştirmeyi öğretir. Ders kapsamında, Python programlama dili ile birlikte çeşitli grafik kullanıcı arayüzü geliştirme araçları/çerçeveleri kullanılarak görsel uygulama geliştirme teknikleri ele alınacaktır. Derste Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri: Ders anlatımı, okuma, proje, uygulama, bireysel çalışma, problem çözme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Nesne yönelimli uygulamalar oluşturur; 2. Grafiksel kullanıcı arayüzleri tasarlar; 3. Uygulama geliştirmede çoklu iş parçacığı (multithreading) yeteneklerini entegre eder; 4. Uygulama geliştirmede harici GUI kütüphaneleri ve yazılım paketlerini kullanır; 5. Veritabanları ve veri kümeleriyle etkileşim kuran uygulamalar geliştirir; 6. Birden fazla dili destekleyen uygulamalar oluşturur; 7. Dinamik grafikler ve çizimler oluşturabilen uygulamalar geliştirir. |
Ders içeriği, GUI pencereleri ve bileşenleri, komutlar, olaylar, iş parçacıkları, veritabanları, I18N, modern GUI kütüphaneleri, hesap tabloları ile çalışma, grafikler ve çizimler gibi konulardan oluşmaktadır. Ana programlama aracı olarak Python programlama dili kullanılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction to GUI Programming with Python | ||
2) | Python Programlama Dilinin Temelleri | ||
3) | GUI Formları ve Bileşenleri I | ||
4) | GUI Formları ve Bileşenleri II | ||
5) | Komutlar, Olaylar ve İş Parçacıkları | ||
6) | Veri ve Sınıflar | ||
7) | Veritabanı Uygulamaları I | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Veritabanı Uygulamaları II | ||
10) | Modern GUI Uygulamaları Oluşturma I | ||
11) | Modern GUI Uygulamaları Oluşturma II | ||
12) | Uluslararasılaştırma (I18N) | ||
13) | Hesap Tabloları ile Çalışma | ||
14) | Grafikler ve Çizimler |
Ders Notları: | Burkhard Meier, "Python GUI Programming Cookbook", 3rd edition, Packt |
Diğer Kaynaklar: | Kent D. Lee, "Python Programming Fundamentals", 2nd edition, Springer |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |