BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4017 Python ile GUI Programlama Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Dersin Amacı: Bu ders Python programlama dili ile görsel uygulama geliştirmeyi öğretir. Ders kapsamında görsel uygulama geliştirme teknikleri, Python programlama dilinin temelleri ile birlikte çeşitli grafik kullanıcı arayüzü geliştirme araçları / çerçeveleri kullanılarak tartışılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Python programlama dili ile nesne tabanlı uygulamalar oluşturur;
2. Python programlama dili ile uygulama geliştirme çerçevelerini tanımlar;
3. Python programlama dili ile grafik kullanıcı arayüzü oluşturur;
4. Python programlama dili ile iş parçacıkları içeren uygulamalar oluşturur;
5. Python programlama dili ile ağ üzerinden iletişim kuran uygulamalar oluşturur;
6. Python programlama dili ile veri tabanları ile etkileşen uygulamalar oluşturur;
7. Python programlama dili ile çoklu dil desteğine sahip uygulamalar oluşturur;

Dersin İçeriği

Ders içeriği GUI bileşenleri, çizelgeler-grafikler, temel ağ işlemleri, veritabanı etkileşimi ve I18N gibi kavramları içerir. Python programlama dili ana programlama aracı olarak kullanılır,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to GUI Programming with Python
2) Python Programlama Dilinin Temelleri
3) GUI Formları ve Widget'lar I
4) GUI Formları ve Widget'lar II
5) GUI Formları ve Widget'lar III
6) Veri ve Sınıflar
7) Ara Sınav
8) Veritabanı Uygulamaları I
9) Veritabanı Uygulamaları II
10) Uluslararasılaştırma (I18N)
11) Çizelgeler - Grafikler
12) İş Parçaları ve Ağ İletişimi
13) Modern GUI Uygulamaları Oluşturma I
14) ​Modern GUI Uygulamaları Oluşturma II

Kaynaklar

Ders Notları: Burkhard Meier, "Python GUI Programming Cookbook", 3rd edition, Packt
Diğer Kaynaklar: Kent D. Lee, "Python Programming Fundamentals", 2nd edition, Springer

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 3 % 20
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 15
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 40 40
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 2 2
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.