|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon
-Derin işlenişi
-Karşılıklı beklentiler |
|
2) |
Python'a giriş
- Python nedir
- Kısa tarih ve versiyonlar
- Dökümantasyon
- Ortam kurulumu |
-Ortam kurulumu |
3) |
Python'ı Tanıma
- Veri tipleri
- Karar mekanizmaları |
|
4) |
Python'ı Tanıma
- Döngüler
- Fonksiyonlar |
|
5) |
Python'ı Tanıma
- Exception yakalama
- Debug etme |
|
6) |
Python'ı Tanıma
- Dahili fonksiyonlar ve modüller |
|
7) |
Python'ı Tanıma
- Liste, Tuple, Dictionary
- Dosya işlemleri |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Python'ı Tanıma
- Regular Expression
- Pattern ve Match
- Regex Flag |
|
10) |
Python'ı Tanıma
- Nesneye yönelik programlama
- Method aşırı yükleme
- Statik ve Sınıf İçi methodlar
- Sınıf özelliklerine erişme |
|
11) |
İleri Seviye Sınıflar
- Sınıfı dökümante etmek
- Kapsülleme
- Soyut sınıflar
- Sınıf dekoratörleri |
|
12) |
Fonksiyonel Programlama
- Lambda
- Fonksiyonların parametre olarak iletilmesi
- Map, Reduce, Filter
- Generatorler
- Coroutineler |
|
13) |
Çoklu Thread ve Çoklu İşleme
- Thread senkronizasyonu
- Rlock & Semaphore
- Global interpreted
- Çoklu işlem modülü |
|
14) |
XML ve JSON ile çalışma
- XML ayrıştırma
- Unicode kullanımı
- Element ve ElemantTree sınıfları
- JSON nesnesini ayrıştırma
- Python'u JSON'a dönüştürme |
|
Ders Notları: |
1) Kent D. Lee, ""Python Programming Fundamentals"", 2nd edition, Springer
2) Tony Gaddis, ""Starting out With Python"", 4th edition, Pearson" |
Diğer Kaynaklar: |
1) Jake VanderPlas, “Python Data Science Handbook: Essential Tools for Working with Data”, 1st Edition, O'Reilly
2) Aurelien Geron, Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn and TensorFlow: Concepts, Tools, and Techniques to Build Intelligent Systems”, 1st Edition,O'Reilly
3) Wesley J Chun, “Core Python Applications Programming”, 3rd Edition, Pearson
4) Miguel Grinberg, “Flask Web Development: Developing Web Applications with Python”, 2nd Edition, O'Reilly" |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|