HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR4002 Klinik Uygulama II Bahar 2 24 5 15
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Bu klinik uygulama dersinin amacı; Öğrencilerin ilgili kurumlarda, kuramsal eğitimlerinde öğrendikleri konuları gözlem ve uygulama yaparak pekiştirmeleridir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
.1. Hemşireliğin doğası ve hemşireliğe etki eden kavramları bilir ve uygulamalarında bütüncül olarak bakım verir.
2. Hemşirelik sürecini bilir ve klinik uygulama sırasında sürecin tüm basamaklarını kullanır.
3. Sağlıklı/Hasta bireyin bakımında inovatif yöntemleri bilir. "

Dersin İçeriği

Hemşireliğin doğası ve hemşireliğe etki eden kavramlar: insan, sağlık, hastalık, çevre, Hemşirelik Süreci Eğitimleri, Klinik Uygulama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uygulama Biriminde Oryantasyon Eğitimi
2) 2. Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım girişimlerinin ve eğitimin planlanması
3) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım girişimlerinin ve eğitimin planlanması
4) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım girişimlerinin ve eğitimin planlanması
5) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım girişimlerinin ve eğitimin planlanması
6) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım girişimlerinin ve eğitimin planlanması
7) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım girişimlerinin ve eğitimin planlanması
8) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitiminin örnek bakım modelleri ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda tartışılması
9) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitiminin örnek bakım modelleri ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda tartışılması
10) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitiminin örnek bakım modelleri ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda tartışılması
11) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitiminin örnek bakım modelleri ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda tartışılması
12) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitiminin örnek bakım modelleri ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda tartışılması
13) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitiminin örnek bakım modelleri ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda tartışılması
14) Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakımı ve eğitiminde İnovasyon

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: 1. Aştı TA, Karadağ A. (2012). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. 2. Eti Aslan F. (2014) Sağlığın Değerlendirilmesi, Acıbadem Üniversitesi Yayını, İstanbul 3. Potter AP, Perry AG, Stockert PA, Hall AM. (2013). Fundamentals of Nursing, 8 th Edition, Mosby, Canada.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 24 336
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 2 2
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 368

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 5
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 5
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 4
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 5