HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3009 | Araştırma Yöntemleri | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Bu derste, öğrenciye bilimsel araştırma sürecinin aşamaları öğretilerek,hemşirelik alanında yapılmış bilimsel araştırma raporlarını eleştirel okuma ve değerlendirme becerisi kazandırılması amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Hemşirelikte araştırmanın önemini kavrar, 2 Bilimsel araştırma sürecinin adımlarını bilir, 3 Araştırmanın planlanması, uygulanması ve yürütülmesi için gereken adımları sıralar, 4 Bir araştırma makalesini eleştirel olarak okur ve değerlendirir, 5 Araştırmada etik ilkelerin önemini kavrar, 6 Bilimsel sunum hazırlama ve sunma tekniklerini öğrenir." |
Bilimsel araştırma sürecinin adımları, araştırma raporlarını eleştirel okuma ve değerlendirme, araştırma etiği, bilimsel sunum hazırlama ve sunma teknikleri bu dersin içeriği oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma/ Dersin tanıtımı Araştırmanın Önemi | ||
2) | Bilim ve Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar Bilimsel Araştırma Süreci | ||
3) | Araştırma Sürecinde Adımlar: I. Araştırma Konusu Seçimi II. Literatür Tarama ve İnceleme | ||
4) | III. Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez Oluşturma ve Sınırlılıklar | ||
5) | IV. Nicel Araştırma Tasarımları I | ||
6) | Nicel Araştırma Tasarımları II | ||
7) | Nitel Araştırma Tasarımları | ||
8) | V. Örnekleme | ||
9) | Ara Sınav | ||
10) | VI. Veri Toplama Yöntem ve Araçları | ||
11) | VII. Verilerin Analizi | ||
12) | VIII. Araştırma Raporunun Yazılması | ||
13) | Araştırma Etiği | ||
14) | Bilimsel Sunum Hazırlama Teknikleri Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Erdoğan,S., Nahcivan, N., Esin M.N. (2014). Hemşirelikte araştırma, süreç, uygulama ve kritik. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. 2. Grove, Susan K.. St. Louis, Mo. : Elsevier/Saunders, 2013 xvi, 732 p. : ill. (some col.) ; 24 cm. Language: English, Veritabanı: Bahçeşehir Üniversitesi Kütüphanesi Katalogu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 9 | 3 | 27 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 57 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 5 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 4 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 5 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 4 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 4 |