HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR3009 Araştırma Yöntemleri Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Bu derste, öğrenciye bilimsel araştırma sürecinin aşamaları öğretilerek,hemşirelik alanında yapılmış bilimsel araştırma raporlarını eleştirel okuma ve değerlendirme becerisi kazandırılması amaçlanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Hemşirelikte araştırmanın önemini kavrar,
2 Bilimsel araştırma sürecinin adımlarını bilir,
3 Araştırmanın planlanması, uygulanması ve yürütülmesi için gereken adımları sıralar,
4 Bir araştırma makalesini eleştirel olarak okur ve değerlendirir,
5 Araştırmada etik ilkelerin önemini kavrar,
6 Bilimsel sunum hazırlama ve sunma tekniklerini öğrenir."





Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma sürecinin adımları, araştırma raporlarını eleştirel okuma ve değerlendirme, araştırma etiği, bilimsel sunum hazırlama ve sunma teknikleri bu dersin içeriği oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma/ Dersin tanıtımı Araştırmanın Önemi
2) Bilim ve Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar Bilimsel Araştırma Süreci
3) Araştırma Sürecinde Adımlar: I. Araştırma Konusu Seçimi
 II. Literatür Tarama ve İnceleme
4) III. Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez Oluşturma ve Sınırlılıklar
5) IV. Nicel Araştırma Tasarımları I
6) Nicel Araştırma Tasarımları II
7) Nitel Araştırma Tasarımları
8) V. Örnekleme
9) Ara Sınav
10) VI. Veri Toplama Yöntem ve Araçları
11) VII. Verilerin Analizi
12) VIII. Araştırma Raporunun Yazılması
13) Araştırma Etiği
14) Bilimsel Sunum Hazırlama Teknikleri Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: 1. Erdoğan,S., Nahcivan, N., Esin M.N. (2014). Hemşirelikte araştırma, süreç, uygulama ve kritik. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. 2. Grove, Susan K.. St. Louis, Mo. : Elsevier/Saunders, 2013 xvi, 732 p. : ill. (some col.) ; 24 cm. Language: English, Veritabanı: Bahçeşehir Üniversitesi Kütüphanesi Katalogu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 9 3 27
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 5
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 3
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 4
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 5
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 5
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 4