Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Kurumda yaşayan yaşlıları ve kurum özelliklerini yaşlı sağlığı yönünden gözlemleme ve değerlendirme, Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Sağlık tanılaması, Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlının belirlenen sorun ya da gereksinimlerini karşılamaya yönelik hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama, Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlı grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul yaş grubu çocuğun sağlığını tanılama, bu konuda veli ve öğretmenleri bilgilendirme, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul çevresini (kantin, yemekhane, tuvaletler, koridorlar, oyun alanları, sınıflar vb.) sağlık riskleri yönünden gözlemleme, rapor etme, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları -Öncelikli gereksinimlere göre tarama programlarının planlanması ve uygulanması, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama, Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım ekibi ile tanışma ve iş birliği geliştirme, Evde Bakım Hemşireliği- Evde sağlık tanılaması yapma, bakım alan hastaların ev ortamındaki riskleri gözlemleme, rapor etme, Evde Bakım Hemşireliği-Bakım gereksinimi olan bireylerin hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama. , Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım alan hastaların ailesine yönelik sağlık eğitimi programı planlama |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Klinik uygulama (tarih, saat, gözetmenler, öğrenme kazanımları, değerlendirmeler vb.) hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması. |
|
2) |
Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Kurumda yaşayan yaşlıları ve kurum özelliklerini yaşlı sağlığı yönünden gözlemleme ve değerlendirme |
Reed J., Clarke C., Macfarlane, A. (2015).Yaşlı Bakım Hemşireliği (Çev. Ed. Ayfer Karadakovan), İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. |
3) |
Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Sağlık tanılaması |
|
4) |
Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlının belirlenen sorun ya da gereksinimlerini karşılamaya yönelik hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama |
|
5) |
Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlı grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama |
|
6) |
Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul yaş grubu çocuğun sağlığını tanılama, bu konuda veli ve öğretmenleri bilgilendirme |
|
7) |
Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul çevresini (kantin, yemekhane, tuvaletler, koridorlar, oyun alanları, sınıflar vb.) sağlık riskleri yönünden gözlemleme, rapor etme |
|
8) |
Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları -Öncelikli gereksinimlere göre tarama programlarının planlanması ve uygulanması-1 |
|
9) |
Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları -Öncelikli gereksinimlere göre tarama programlarının planlanması ve uygulanması-2 |
|
10) |
Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama |
|
11) |
Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım ekibi ile tanışma ve iş birliği geliştirme |
|
12) |
Evde Bakım Hemşireliği- Evde sağlık tanılaması yapma, bakım alan hastaların ev ortamındaki riskleri gözlemleme, rapor etme |
Fadıloğlu, Ç., Ertem, G., Aykar, F. (Ed.) (2013). Evde Sağlık ve Bakım, İstanbul: Göktuğ Yayıncılık |
13) |
Evde Bakım Hemşireliği-Bakım gereksinimi olan bireylerin hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama. |
|
14) |
Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım alan hastaların ailesine yönelik sağlık eğitimi programı planlama |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
4 |
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
5 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
5 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
5 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
5 |
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
5 |
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
2 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
5 |