HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR3004 Halk Sağlığı Hemşireliği II Bahar 0 8 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Sağlık ekibinin bir üyesi olarak, halk sağlığı hemşireliği alanlarında birey, aile ve toplum gruplarının öncelikli sağlık sorunlarına yönelik seçilmiş uygulamalarda rol alabilmesi, sağlığın geliştirilmesi faaliyetlerine yönelik program planlama yapabilmesini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"1. Halk Sağlığı ve Hemşirelik Biliminin temel kavram ve kuramlarını halk sağlığı hemşireliğine yansıtır
2. Okul sağlığı, evde bakım, yaşlı sağlığı alanlarına yönelik seçilmiş uygulamalarda rol alır
3. Bireyin sağlığını koruma ve geliştirmede sağlık eğitimi programı uygular
4. Sağlık taramalarını planlar
5. Toplum tanılama ve değerlendirmede OMAHA klinik sınıflama sistemini kullanır
6. Birey/Aile/ Topluma yönelik sağlık eğitimi planlar
7. Evde bakım gereksinimi olan bireylerin hemşirelik süreci doğrultusunda bakım ihtiyaçlarını rapor eder
8. Evde bakım alan hastaların ev ortamındaki riskleri rapor eder
9. Diğer sağlık disiplinleri, meslektaşları ve toplum liderleri ile işbirliği yapar
10. Toplumsal alanlarda karşılaştığı farklı durumlarda sorun çözme becerilerini kullanır"

Dersin İçeriği

Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Kurumda yaşayan yaşlıları ve kurum özelliklerini yaşlı sağlığı yönünden gözlemleme ve değerlendirme, Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Sağlık tanılaması, Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlının belirlenen sorun ya da gereksinimlerini karşılamaya yönelik hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama, Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlı grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul yaş grubu çocuğun sağlığını tanılama, bu konuda veli ve öğretmenleri bilgilendirme, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul çevresini (kantin, yemekhane, tuvaletler, koridorlar, oyun alanları, sınıflar vb.) sağlık riskleri yönünden gözlemleme, rapor etme, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları -Öncelikli gereksinimlere göre tarama programlarının planlanması ve uygulanması, Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama, Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım ekibi ile tanışma ve iş birliği geliştirme, Evde Bakım Hemşireliği- Evde sağlık tanılaması yapma, bakım alan hastaların ev ortamındaki riskleri gözlemleme, rapor etme, Evde Bakım Hemşireliği-Bakım gereksinimi olan bireylerin hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama. , Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım alan hastaların ailesine yönelik sağlık eğitimi programı planlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik uygulama (tarih, saat, gözetmenler, öğrenme kazanımları, değerlendirmeler vb.) hakkında bilgilendirme, uygulama alanlarının tanıtılması.
2) Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Kurumda yaşayan yaşlıları ve kurum özelliklerini yaşlı sağlığı yönünden gözlemleme ve değerlendirme Reed J., Clarke C., Macfarlane, A. (2015).Yaşlı Bakım Hemşireliği (Çev. Ed. Ayfer Karadakovan), İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
3) Yaşlı Bakımı Hemşireliği- Sağlık tanılaması
4) Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlının belirlenen sorun ya da gereksinimlerini karşılamaya yönelik hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama
5) Yaşlı Bakımı Hemşireliği-Yaşlı grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama
6) Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul yaş grubu çocuğun sağlığını tanılama, bu konuda veli ve öğretmenleri bilgilendirme
7) Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul çevresini (kantin, yemekhane, tuvaletler, koridorlar, oyun alanları, sınıflar vb.) sağlık riskleri yönünden gözlemleme, rapor etme
8) Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları -Öncelikli gereksinimlere göre tarama programlarının planlanması ve uygulanması-1
9) Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları -Öncelikli gereksinimlere göre tarama programlarının planlanması ve uygulanması-2
10) Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları-Okul grubuna yönelik sağlık eğitimi programı planlama
11) Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım ekibi ile tanışma ve iş birliği geliştirme
12) Evde Bakım Hemşireliği- Evde sağlık tanılaması yapma, bakım alan hastaların ev ortamındaki riskleri gözlemleme, rapor etme Fadıloğlu, Ç., Ertem, G., Aykar, F. (Ed.) (2013). Evde Sağlık ve Bakım, İstanbul: Göktuğ Yayıncılık
13) Evde Bakım Hemşireliği-Bakım gereksinimi olan bireylerin hemşirelik girişimlerini planlama ve gözetmen eşliğinde uygulama.
14) Evde Bakım Hemşireliği-Evde bakım alan hastaların ailesine yönelik sağlık eğitimi programı planlama

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: "Erci, B. (Ed.) (2009). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Göktuğ, Clark, Mary Jo Dummer. Upper Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall, 2008 xxiv, 1064 p. : ill. (chiefly col.) ; 29 cm. Language: English, Veritabanı: Bahçeşehir Üniversitesi Kütüphanesi Katalogu "

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj 13 % 30
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 13 % 30
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 4
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 5
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 2
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 5