HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR2008 | İlk Yardım ve Acil Bakım | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | İlk yardımın temel ilkeleri, temel yaşam desteği, diğer acil durumlarda ilk yardım ve taşımalar ile ilgili bilgi ve yeterlikleri kazandırmak aynı zamanda çeşitli çevre koşullarında teşhis konmamış acil girişime gereksinimi olan her yaştaki hastanın değerlendirilmesi, bakım ve tedaviyi uygulama becerisinin kazandırılmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İlk yardımın önemini ve yasal sorumluluğunu bilir. 2. İnsan bedenini tanır ve baştan ayağa değerlendirme yapabilir. 3. İlk yardım gerektiren durumları ve olayları tanımlayabilir ve ilk girişimi uygular. 4. Temel ilk yardımı öğrenir ve gerektiğinde uygular. 5. Kanama, kırık, burkulma, zehirlenme ve ısı yaralanmaları durumlarını tanımlayabilir ve ilk girişimi uygular. 7. Acil serviste kullanılan ilaç ve ekipmanları tanımlar. 8. Triyajı uygulayabilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazanır. 9. Birinci ve ikinci hasta değerlendirmesini yaparak acil girişimde bulunabilir. 10. Kriz durumunu yaşayan hasta/yakınları ile etkili iletişim kurabilme yeteneği gelişir. 11. Travma gelişen hastada bakım ve tedavisini uygular. " |
Dersin içeriği;Bu Ders İlk yardımın önemi, yasal sorumluluğu, temel ilk yardım bilgileri, kanama, zehirlenme ve ısı yaralanmalarında ilk yardım, kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım, diğer acil durumlarda ilk yardım ve taşımalar ile ilgili bilgileri, acil bakımın tarihçesi, acil servisin fiziksel özellikleri, birinci ve ikincil hasta değerlendirmesi, temel yaşam desteği, sistemlere göre acil bakım gerektiren durumlarda bakım ve tedavi yaklaşımlarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş, Dersin Tanıtımı | ||
2) | İlk yardım ve önemi, İlk yardımda yasal boyut, İlk yardımcı ve Olay yeri güvenliği | ||
3) | Olay yeri ve yaralının değerlendirilmesi. Verilerin yorumlanması ve öncelikleri belirleme | ||
4) | Kanamalar ve Yaralanmalarda İlk yardım | ||
5) | Kırık, Çıkık, Burkulmalar ve Boğulmalarda İlk yardım | ||
6) | Zehirlenmeler ve Hayvan Isırmalarınıda İlk yardım | ||
7) | Tam ve Kısmi Tıkanıklıkta ilk yardım | ||
8) | Temel Yaşam Desteği | ||
9) | Ara Sınav | ||
10) | Acil bakımın tarihçesi, Acil servisin tasarımı, Acil ekibin rol ve sorumlulukları Birincil ve ikincil hasta değerlendirmesi, Triyaj | ||
11) | Acil servisde kullanılan ilaç, sıvılar ve ekipmanlar,Acil hasta nakilleri | ||
12) | Kafa ve vertebra yaralanmaları, Kardiyovasküler aciller Toraks travması | ||
13) | Abdominal ve Ektremite yaralanmaları | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Current lecture notes will be shared with students. |
Diğer Kaynaklar: | "1.Eti Aslan F., Olgun F. Erişkinlerde Acil Bakım. Akademisyen Kitabevi: Ankara 2014. " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 3 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |