HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR1005 | Anatomi I | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencinin temel anatomik terimleri, anatomik düzlemler, baş, omurga, üst ve alt ekstremite kemikleri anatomisi, eklemler, düz kaslar, çizgili kaslar, kalp kası anatomisi ve dolaşım sistemi anatomisi, lenf sistemi ve kan ile ilgili temel bilgileri kazanmasını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Temel anatomik terimleri ve anatomik düzlemleri tanımlar. 2.Kafa, gövde, üst ve alt ekstremite kemikleri, eklem ve kasların anatomik özelliklerini tanımlar. 3.Kalp kası, vücuttaki düz kaslar ve çizgili kasların anatomik özelliklerini tanımlar. 4.Dolaşım sistemi anatomisi ve damarları tanımlar. |
Bu dersin amacı temel anatomik terimleri, anatomik düzlemleri, baş, omurga, üst ve alt ekstremite, kemiklerin anatomik özelliklerini, eklemleri, düz kasları, iskelet kasını, kalp kası anatomisini, dolaşım sistemi anatomisini, lenfatik sistemi ve kanı tanıtmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı, İnsan Anatomisine Giriş, Anatomi ve Anatomik Düzlemler | ||
2) | Kemikler: Cranium, Omurga ve Toraks | ||
3) | Kemikler: Üst ekstremite Kemikleri | ||
4) | Kemikler: Alt Ekstremite Kemikleri | ||
5) | Eklemler-Kafa ve Omurga Eklemleri Anatomisi | ||
6) | Eklemler- Ekstremite Eklemleri | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Kaslar: Yüz ve Boyun | ||
9) | Kaslar: Gövde Kasları | ||
10) | Kaslar: Üst Ekstremite | ||
11) | Kaslar: Alt Extremite | ||
12) | Sinir Sistemi Anatomisi: Santral Sinir Sistemi | ||
13) | Sinir Sistemi Anatomisi: Kranial Sinirler | ||
14) | Sinir Sistemi Anatomisi: Kranial Sinirler, Dersin genel değerlendirilmesi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Moore, K. L (2013) Clinically Oriented Anatomy, 7th Edition. Netter, F. H. (2014) Atlas of Human Anatomy Sixth Edition. Philadelphia, PA: Saunders an imprint of Elsevier Inc. https://www.pdfdrive.com/atlas-of-human-anatomy-by-netter-e33405693.html Addtional resources will be provided to you on Itslearning |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | 1 | % 5 |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 4 | 52 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 2 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 2 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 3 |