ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4156 | Ses Sanatları | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersin Amacı: | Bu ders, elektronik müziğin tarihsel ve estetik gelişiminden yola çıkarak, ses kavramını merkeze alan sanat formlarını incelemeyi ve işitsel öğeler içeren tüm sanat disiplinlerine dair çok katmanlı bir analitik yaklaşım geliştirmeyi hedeflemektedir. Teknoloji tarihine ve ses sanatına yönelik yaratıcı etkinliklerin ayrılmaz özellikleri olan temel ses işleme ve ses sentezi tekniklerine dair altyapı oluşturmanın yanı sıra öğrenciler dönem boyunca kendi işlerini tasarlayacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) 20. yüzyıl sanat tarihi üzerine ileri düzeyde bakış açısı geliştirebilmek. 2) Ses sanatları ve teknoloji arasındaki etkileşimi tarihsel bağlamda incelemek. 3) Disiplinler arası sanat bakış açısı kazanmak. 4) Çağdaş sanat bağlamında güncel ses yaklaşımlarını tanımak. 5) Eleştirel bir dinleme yaklaşımı oluşturmak. 6) Temel akustik ve psikokakustik kavramlarını öğrenmek. 7) Dijital sesin temel ilkeleri hakkında temel bilgi sahibi olmak. 8) Ses yazılım uygulamaları ile ilgili temel tecrübe sahibi olmak. 9) Ses işleme ve ses sentezi tekniklerine dair bir bakış açısı kazanmak. 10) Özgün ses sanatı eserleri tasarlamak. |
Müzik ve teknoloji tarihi, ses sanatları, kritik dinleme, sayısal ses, ses yazılımları, sinyal işleme ve sentezleme, ses enstalasyonları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş ve ders programını değerlendirme | ||
2) | Batı Müziğinin Kısa Tarihi ve Elektronik Kompozisyonun Temel Kavramları | ||
3) | Ses Teknolojisi Tarihi | ||
4) | Elektronik Müziğin Evrimi | ||
5) | Dijital Çağ I | ||
6) | Dijital Çağ II | ||
7) | Akustik ve Psikoakustik | ||
8) | Kritik Dinleme | ||
9) | Ses İşleme ve Sentezleme I | ||
10) | Ses İşleme ve Sentezleme II | ||
11) | Alan Kaydı ve Akustik Ekoloji | ||
12) | Ses Enstalasyonları | ||
13) | Final Projesi Değerlendirme I | ||
14) | Final Projesi Değerlendirme II |
Ders Notları: | Chadabe, Joe. 1997. Electric Sound: The Past and Promise of Electronic Music. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. Cox, Christoph & Warner, Daniel. 2009. Audio Culture: Readings in Modern Music. New York: Continuum Manning, Peter. 1985. Electronic & Computer Music. New York: Oxford University Press. Wishart, Trevor. 1996. On Sonic Art. (2nd edn.) New York: Routledge |
Diğer Kaynaklar: | Emmerson, Simon. 1986. The language of Electro-acoustic Music. London: The Macmillan Press. Landy, Leigh. 2007. Understanding the Art of Sound Organization. London. MIT Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 45 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 55 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |