|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction - Examples of storytelling |
|
2) |
"Metafor
Hikaye anlatımında anlamı güçlendirme" |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
3) |
Metafor
Yaratıcılığın geliştirilmesi |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
4) |
Mizansen
Görsel Stil ve anlam etkisi |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
5) |
Mizansen
Görsel elemanların kullanımı |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
6) |
Sinematografi
Kamera açıları ve anlatım ilişkisi |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
7) |
Sinematografi
Renk etkisi |
Cinematography
Affect of Color |
8) |
Ses
Müziğin anlatımdaki yeri |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
9) |
Ses
Ses efektleri ile anlatım farklılıkları |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
10) |
Ses
Konuşma ve dialog |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
10) |
Ses
Konuşma ve dialog |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
11) |
Kurgu
Olay sıralaması ve dramatik tansiyon |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
12) |
Kurgu
Zamanlama ve hız |
Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi |
13) |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
14) |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
|