ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV2949 Popüler Kültür ve Sinema Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN
Dersin Amacı: Bu ders 20.yy'da icadından beri eğlence endüstrisinin lokomotifi olan sinemayı populer kültür teorileri çerçevesinde tartışarak anlamlandırmayı amaçlar. Kültürel çalışmalar alanının yöntemlerini ve temel popüler kültür teorilerini kullanarak dünya ve Türkiye sinemalarından örnekler incelenir. Önemli gişe başarılarına imza atan yapıtlar üretildikleri dönemin toplumsal dinamikleri ile kurdukları ilişki ve toplumda yarattıkları dönüşüm bağlamlarında değerlendirilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel kültür ve popular kültür teorilerini anlar ve alandaki öne çıkan tartışmlara hakim olur. Comprehends the principal theories and characteristic discussions in the field of popular culture.
2) Popüler film kavramını üretim ve tüketim pratikleri açısından değerlendirebilir. Be able to discuss and evaluate the film as a product of popular culture through the practices of production and consumption.
3) Film türlerini popüler kültür bağlamında ele alabilir. Be able to discuss film genres in the context of popular culture.
4) Bağımsız yapımlar ve sanat filmleri ile popüler kültür arasındaki ilişkileri değerlendirerek tartışabilir. Be able analyze the relationship of independent film production and art house cinema within the structures of popular culture.
5) Tarihyazımı, popüler kültür ve gişe filmleri arasındaki ilşkileri tartışabilir. Be able to discuss the relationship between historiography, popular culture and blocbuster cinema.
6) Popüler kültür ve toplumsal cinsiyet kavramları üzerinden yürütülen temel tartışmalar bağlamında popüler sinemayı feminist kuram ile değerlendirebilir. Be able to identify and evaluate popular cinema by following the paths of feminist criticism under the wider context of popular culture and gender studies.

Dersin İçeriği

Popüler kültür ve Sinema dersinde eğlence endüstrisinin lolkomotifi olan sinema Hollywood ve Türkiye'den yakın zamanlı örneklerle incelenecektir. Gişe filmleri kavramı ulusal ve uluslararası çerçevede tartışılacak, popüler film türleri örneklerle açıklanacaktır. Gişe filmi örnekleri tarih yazımı ve toplumsal cinsiyet teorileri çerçevelerinde tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Popüler Kültür ve Sinema
3) Film Türleri: Aksiyon, Melodram, Korku
4) 2000'lerde Hollywood Sineması, Marvel & DC Comics Uyarlamaları
5) Popüler Sinema ve Feminist Eleştiri
6) Postfeminizm ve Güncel Gişe Filmleri: Güçlü Kadın Karakter
7) Ara Sınav Sunumları
8) Tarihyazımı ve Popüler Sinema
9) Tarihyazımı ve Popüler Sinema Hollywod'da 2. Dünya Savaşının Temsili
10) Popüler Türkiye Sineması
11) Yakın Dönem Popüler Türkiye Sinemasında Cumhuriyet'in Kuruluş Döneminin Temsili
12) Bağımsız Sinema ve Popüler Kültür
13) Final Presentations Final Sunumları
14) Final Presentations & Review Final Sunumları ve Kapanış Yorumları

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Kellner, D. 2003. Media Culture: Identity and Politics Between Modern and Postmodern. Routledge. London & New York 2. Elsaesser, T. 2001. “The Blockbuster: Everything Connects, But Not Everything Goes.” In The End of Cinema as We Know It, edited by J. Lewis, 11–22. New York: New York University Press. 3.Stuart, H., 1973. Encoding and Decoding in Television Discourse. UK. University of Birmingham 4 .Gürgen Atalay, D. 2018. Historiography of World War II in Contemporary American Cinema. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing 4. Douglass Kellner and Michael Ryan Camera Politica: The politics and Ideology of Contemporary Hollywood Film (1988). 5. Mulvey, Laura (1975) ‘Visual pleasure and narrative cinema’, Screen, vol. 16, no. 3, pp. 6–18. 6. Modleski, Tania (1991), Feminism without Women: Culture and Criticism in a ‘Postfeminist’ Age, London: Routledge.
Diğer Kaynaklar: Gürgen, D., 2016. Interpreting Chronotope as a Historiographical Tool in Elevator to the Gallows in Consciousness, Theatre, Literature and Arts, edt. Dinkgrafe, D. M., Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing Hobsbawm, E., 2009. On History. London: Abacus. Laine, T., 2013. Feeling Cinema: Emotional Dynamics in Film Studies. New York: Bloomsbury Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 45
Ara Juri % 0
Final 1 % 55
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 2 5 10
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı