ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2947 | Yayın Prodüksiyonu Seminerleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK |
Dersin Amacı: | Bu derste televizyon, medya ve dijital platformlarda öne çıkan, özellikle dünya çapında ticari başarıya ulaşmış yapımların belirgin özelliklerinin incelenmesi, böylelikle öğrencilerin büyük prodüksiyonların nasıl yapıldığını ve tasarlandığını öğrenmesi amaçlanmaktadır. Derste seçilen spesifik konular üzerinden belirli projelerin televizyon, sinema, dijital mecralarda nasıl hazırlandığına dair bilgilerin edilmesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Televizyon, sinema, dijital medyada dünya çapında önde gelen ve ticari başarı elde etmiş yapımların hazırlanma süreçlerine dair bilgi edinerek büyük bütçeli projelerin tasarım hazırlıkları yapabiliyor olacaksınız. 2.Mecralar arası anlatıların ve prodüksiyonların yapım inceliklerini analiz edebiliyor bu süreçlerde ne gibi kararların önem taşıdığının farkına varabiliyor olabileceksiniz. 3.Gişe ve reyting başarısı elde eden ve birçok mecrada yer alan yapımların birbirleri ile ilişkilerinin kurulmasında alınan kararları doğru değerlendirebileceksiniz. 4.Farklı medyalara özel karakter yaratabilecek, bu karakterleri farklı medyalara entegre edebileceksiniz. 5.Karakter, hikaye, bütçe, yapım ekseninde proje dosyası hazırlayabileceksiniz. |
Bu ders, televizyon için hazırlanan çekimleri anlamak üzerine kurulmuştur. Öğrenciler, üretmek istedikleri televizyon programına bağlı olarak bir tema seçmek ve bu tema doğrultusunda bilgi toplamakla mükelleflerdir. Hazırladıkları projeye göre, çekim öncesi, çekim ve çekim sonrası aşamalardan geçerek bir televizyon programı hazırlayacaklardır. Bu projeyi aynı zamanda derste sunacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | FTV2947’ye giriş | ||
2) | Televizyon, Sinema, Dijital Platform Proje Tasarım İncelikleri ve Farklılıkları | ||
3) | Örnek İnceleme: Netflix, BluTv, Exxen, GAIN, Amazon Prime Prodüksiyon ve İçerik Oluşturma | ||
4) | İzlenme, Gişe, Ticari Başarı, Reyting Kavramlarının projeye ektisi ve medyalar arası farklı anlamları | ||
5) | Case 1: Marvel Studios yapımlarının farklı medyalardaki özellikleri | ||
6) | Case 2: Aşk-ı Memnu, medyada uyarlama ve yapım. | ||
7) | 1.Projenin tasarlanması. | ||
8) | Sunum haftası | ||
9) | Sunum haftası | ||
10) | Televizyon, sinema ve dijital mecrada proje tasarım ve tanıtım yöntemleri | ||
11) | 2. Projenin tasarlanması | ||
12) | Geri bildirim ve kritikler | ||
13) | Geri bildirim ve kritikler | ||
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları: | Zettl, H. (2013). Sight, sound, motion: Applied media aesthetics. Cengage Learning., Bordwell, D., & Thompson, K. (2008). Film art: An introduction. McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 | |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |