MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2946 | Günümüz Sineması ve Medya | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Yeni medya teknolojileri ile günümüz sinemasının değişimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Çeşitli film ve medya teorilerini sentezleyebilme ve kullanabilme. 2) Takip etmek istedikleri araştırmanın geliştirilmesinde hangi tür teorilerin geçerli olduğunu değerlendirir. 3) Sinema ve medya teorisini çağdaş imaj uygulamalarının yanında tarihsel bir bağlamda kavrar. 4) Sinemayı ulusal, uluslararası ve küresel bir araç olarak değerlendirme kavrayışını edinecek 5) Tarihi ve kültürel bağlamları ile film ve medyanın etkileşimi hakkında bilgi sahibi olacaklar 6) Film tarihi ile ilgili akademik yazı örnekleri ile eleştirel olarak ilgilenmek 7)Filmin terminolojisini, tarihini ve teknolojisini ve Lumière Kardeşlerden mevcut dijital medya teknolojilerine geçen hareketli görüntüyü anlamak. 8) Sınıfta gösterilen filmlerin yapım koşullarını ve teknolojinin gelişimini anlayarak doğrudan bağlantılar geliştirir |
Bu ders, geleneksel sinematik temsilden etkileşimli, icracı ve ağa bağlı medyanın sınırlarını araştıran çalışmalara geçişini inceler. Film teorisi, iletişim çalışmaları, kültürel çalışmalar ve yeni medya teorisi de dahil olmak üzere geniş bir çalışma yelpazesine dayanan ders, dijital teknolojilerin çağdaş görsel kültürün semiyotik dokusunu nasıl dönüştürdüğünü ele alacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dijital Medyaya Giriş, Kavramlar ve Örnekler | ||
2) | Medya sanatları nedir? | ||
3) | Sinema neydi? | Rodowick, The Virtual Life of Film/ 1-87 | |
4) | Dijital Çağda Sinema | Lev Manovich. “What is Digital Cinema” | |
5) | DEV EKRANLAR / Üç Boyutlu Bakış: 3D / IMAX / Google Earth | "Leon Gurevitch and Miriam Ross “STEREOSCOPIC MEDIA: Scholarship beyond Booms and Busts,” 3D Cinema and Beyond, eds. Dan Adler, Janine Marchessault and Sanja Obradovic (Intellect Books, 2013) pp 72-82. Anna Munster, “Welcome to Google Earth” in Arthur and Marilouise Kroker (eds), Critical Digital Studies Reader (Toronto: University of Toronto Press, 2008, pp 397-416. Susan Stewart, “The Gigantic,” On Longing: Narratives of the Minature, the Gigantic, the Souvenir, the Collection (Baltimore and London: John Hopkins University Press, 1984, pp. 70-102.)." | |
6) | Transmedia Hikaye Anlatıcılığı | Mittell, Complex TV, “Transmedia Storytelling” | |
7) | Video Oyunları ve Deneysel Anlatım Yolları | Henry Jenkins, “Game Design as Narrative Architecture” Gonzalo Frasca, “Ludologists Love Stories Too” Scott Higgins, “Seriality’s Ludic Promise” | |
8) | Mekan Tabanlı Medya | ||
9) | VOD Sistemleri | ||
10) | Covid-19 Pandemi ve Online Film Festivalleri | ||
11) | İnterneti ve yeni teknolojileri (vine, 360 derece, bumerang) içeren müzik videoları | ||
12) | Sanal Gerçeklik | ||
13) | Bio- Sanat | Cary Wolfe, “From Dead Meat to Glow-in-the-Dark Bunnies: The Animal Question in Contemporary Art.” in What is Posthumanism? (2010), 145-168. Optional: Gregory Sholette, “The Unnameable” in Dark Matter: Art and Politics in the Age of Enterprise Culture pp 135-151. Christina Agapakis and Sissel Tolaas, “The Inside-Out Body” in Synthetic Aesthetics: Investigating Synthetic Biology’s Designs on Nature (Cambridge: MIT Press, 2014), 271-282. | |
14) | Sinema ve Yapay Zekanın Bir Araya Gelmesi |
Ders Notları: | Lev Manovich. “What is Digital Cinema” Rodowick, The Virtual Life of Film |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 74 | |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |