ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2945 | Sosyal ve Yeni Medya Pratikleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri sosyal ve yeni medyanın yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan yeni anlatı pratikleri üzerine düşünmeye itmeyi ve öğrencilere bu yapılar için içerik ürettirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Yeni medya anlatım teknikleri konusunda bilgi sahibi olur. 2) Yeni medya ürünlerini analiz ederek yeni kazanımlar olusturabilir. 3) Görsel dil ve görsel dilin oluşumlarını araştırma ve yorumlama yetisi edinir. 4) Görsel anlatım ile duyguların etkileşimi konusunda bilgi edinir. |
Bu ders medya üretimi ve tüketimindeki güncel kültürel değişimler hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Teknoloji teorileri | ||
3) | Yeni medya ve anlatı teknikleri | ||
4) | Yeni medya üretim süreçleri | ||
5) | İnternet ve Bloglar | ||
6) | Bilgisayar oyunları | ||
7) | Yayın platformları | ||
8) | Ara sunumlar | ||
9) | Güncel iletişim modeli | ||
10) | Yeni medya temsilleri | ||
11) | Yeni medya ürünlerinde motifler | ||
12) | Yeni medya tüketim alışkanlıkları | ||
13) | Anonim kabadayılık | ||
14) | Final sunumları |
Ders Notları: | 1. Montfort, N., & Wardrip-Fruin, N. (Eds.). (2003). The new media reader. MIT press. 2. Snickars, P., & Vonderau, P. (2009). The youtube reader. Kungliga biblioteket. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |