ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2941 | Film ve TV’de Yapım Tasarımı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bu ders prodüksiyon Tasarımı prensiplerine giriş dersidir.Ders, planın gerçek taslağının hazırlanması, modellerin imalatı ve setlerin inşasından önce hazırlığın tüm yönlerini ele almaktadır. Ders, konferanslar, film / TV gösterimleri, öğrenci projeleri, sektörden konuk konuşmacılar ve dış okumalardan oluşacaktır. Öğrenci projeleri öğrencilere şu konularda deneyim kazandıracaktır: senaryo dökümü, bir dizi planlama, bir bütçe hazırlama, renkli aydınlatma ve ilgili araştırmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciye dünyayı yapım tasarımcısı gözünden tanıtmak 2) temel tasarım kelime dağarcığı oluşturmak 3) öğrenciye senaryoya dayalı bir tasarım konsepti oluşturmanın çeşitli yönleriyle deneyim sahibi olmasını sağlamak 4) öğrencilere mevcut yapımlar hakkında konuk konuşmacılar yardımıyla ilk elden bilgi vermek 5) öğrenciyi üretim tasarımı / sanat yönetmenliği alanında pratik uygulamalara hazırlamak 6) öğrencilere soyut sözel fikir ve kavramları görsele çevirebilme yetisini kazandırmak. |
"Ders içeriği: Sanat Bölümü'nün yapısı ve her bir departmanın üyesinin görevleri, tasarımın temelleri, tasarım ilkelerinin film ve televizyona uygulanması, yapım tasarımı, araştırması için hazırlık ve prosedürler, film oluşturma, özel efektler için tasarım, konum için tasarım, sınırlı bir bütçeyle çalışma." |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yapım tasarımcısının rolü nedir? İki filmin tasarımı karşılaştırılacak | ||
2) | Derse girişi tamamlama. Tarihsel perspektif: Ay'a yolculuk ile Büyük Tren Soygunu filmini karşılaştırma | ||
3) | Cabinet of Dr. Caligari filmi Gösterimi: Tasarımcılar bu filmin dünyasını nasıl kurdular.Kompleks görsel dünya nasıl kuruldu? | ||
4) | Derinlemesine senaryo çalışması. Sahneleri, setleri tanımlamak için ilk 10 sayfada birlikte çalışacağız. karakterler, sahne, kostüm ve özel efektler. | ||
5) | Belgesel filmlerde yapım tasarımının rolü | ||
6) | Mizansen / çerçeveleme. Öğrencilere belirlenen ödevler verilir. | ||
7) | Mizansen ve grafik. Çizgi / şekil ve form / boyut / Yönlendirme ve hareket. | ||
8) | Mizansen/ ton ve renk. renk unsurları. | ||
9) | Vertigo filmi gösterimi. Yazılı ödev / tasarım kavramları | ||
10) | Kaynak materyal ve senaryo arasındaki ilişkinin tartışılması | ||
11) | Storyboard yapım süreci: sınıf içi egzersiz. | ||
12) | Bütçeleme | ||
13) | Dönem gözden geçirilecek/ Özet | ||
14) | Final Projesi |
Ders Notları: | Uluoğlu, B., Enşici, A., & Vatansever, A. (Eds.). (2006). Design and Cinema: Form Follows Film. Cambridge Scholars Pub., Zettl, H. (2013). Sight, sound, motion: Applied media aesthetics. Cengage Learning. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | 2 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 | |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | |
Proje | 2 | 40 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 4 | |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |