ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2934 | Film ve Televizyonda Anlatı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler, anlatının temel unsurlarını deyatlı bir şekilde öğrenir, sinemada ve televizyonda hikayelerin nasıl oluşturulduğu, sunulduğu ve alımlandığı kavrar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Dramatik metin üretmenin temellerini anlar. 2) Hikaye anlatımını öğrenir. 3) Temel anlatı kuramlarını tartışır. 4) Televizyon dizileri ve filmler arasındaki anlatısal farkları ve bağlantıları kurabilir. 5) Hikaye anlatımının tarihini öğrenir 6) Türler ve anlatı arasındaki bağlantıları tartışır. |
Bu derste hikayelerin nasıl düşünülüp kurgulandığı, neyi anlatıp temsil ettiği, nasıl sunulup anlatıldığı, ne tür temel biçim ve tiplere sahip olduğu ve bizim onlardan ne anladığımıza dair konulara odaklanacaktır. Sinema filmleri ve televizyon dizileri arasındaki anlatım biçimlerinin farkları ve ortaklıkları da ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Temel anlatı unsurları, tanışma, dersin tanıtımı | ||
2) | Hareketli imgede temel anlatı unsurları | ||
3) | Anlatı Nedir? Todorov ve Propp'un anlatı yapıları | ||
4) | Anlatı Tarihi | ||
5) | Anlatı Kuramları | ||
6) | Barthes'ın anlatı kodları | ||
7) | Ideolojik anlatıları anlamak | ||
8) | Kurmaca filmde türler ve anlatı | ||
9) | Kurmaca filmde türler devam | ||
10) | Televizyon dizilerinde anlatı yapıları | ||
11) | Televizyon dizilerinde anlatı ve türler | ||
12) | Gelişen teknolojiler ve anlatı unsurlarına etkileri- TV Platformları | ||
13) | Gelişen teknolojiler ve anlatı unsurlarına etkileri -sosyal medya, oyun teknolojileri | ||
14) | Konuların gözden geçirilmesi |
Ders Notları: | Lacey, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. (New York: St Martins Press, 2000) |
Diğer Kaynaklar: | David Bordwell, Narration in the Fiction Film (University of Wisconsin Press, 1985) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 5 | 55 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |