ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV2934 Film ve Televizyonda Anlatı Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersin Amacı: Bu dersi tamamlayan öğrenciler, anlatının temel unsurlarını deyatlı bir şekilde öğrenir, sinemada ve televizyonda hikayelerin nasıl oluşturulduğu, sunulduğu ve alımlandığı kavrar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dramatik metin üretmenin temellerini anlar.
2) Hikaye anlatımını öğrenir.
3) Temel anlatı kuramlarını tartışır.
4) Televizyon dizileri ve filmler arasındaki anlatısal farkları ve bağlantıları kurabilir.
5) Hikaye anlatımının tarihini öğrenir
6) Türler ve anlatı arasındaki bağlantıları tartışır.

Dersin İçeriği

Bu derste hikayelerin nasıl düşünülüp kurgulandığı, neyi anlatıp temsil ettiği, nasıl sunulup anlatıldığı, ne tür temel biçim ve tiplere sahip olduğu ve bizim onlardan ne anladığımıza dair konulara odaklanacaktır. Sinema filmleri ve televizyon dizileri arasındaki anlatım biçimlerinin farkları ve ortaklıkları da ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel anlatı unsurları, tanışma, dersin tanıtımı
2) Hareketli imgede temel anlatı unsurları
3) Anlatı Nedir? Todorov ve Propp'un anlatı yapıları
4) Anlatı Tarihi
5) Anlatı Kuramları
6) Barthes'ın anlatı kodları
7) Ideolojik anlatıları anlamak
8) Kurmaca filmde türler ve anlatı
9) Kurmaca filmde türler devam
10) Televizyon dizilerinde anlatı yapıları
11) Televizyon dizilerinde anlatı ve türler
12) Gelişen teknolojiler ve anlatı unsurlarına etkileri- TV Platformları
13) Gelişen teknolojiler ve anlatı unsurlarına etkileri -sosyal medya, oyun teknolojileri
14) Konuların gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Lacey, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. (New York: St Martins Press, 2000)
Diğer Kaynaklar: David Bordwell, Narration in the Fiction Film (University of Wisconsin Press, 1985)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 5 55
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 4 6 24
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı