MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2932 | Görsel Çalışmalar ve Modernite | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bu dersi, modern görme biçimini sosyo-ekonomik, kültürel ve sanatsal boyutlarıyla ele almayı ve farklı görme biçimleri imkânı üzerinde durmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Modernliğin tarihsel gelişimini tartışabilir. 2) Modernliğin ürünü olan ve modernliği sürekli olarak yeniden üreten görme biçimini anlar. 3) Modernizm ve postmodernizm konusunda eleştirel metinler üretebilir. 4) Farklı kültürlerin ürünlerine eleştirel yaklaşma becerisi edinir. 5) Modern görme biçiminin tek ve mutlak olan olmadığını görebilir. |
Bu derste, modernliğin ürünü olan ve moderniteyi sürekli olarak yeniden üreten görme biçimi ve farklı görme biçimleri sanatsal ve kültürel ürünler üzerinden ele alınmaktadır. Düşünme ve yaşama biçimlerini belirleyen farklı görme biçimleri zaman, mekân, gerçeklik, iktidar ve temsil kavramları bağlamında değerlendirilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Modern nedir? Kavramın anlamı | ||
2) | Bir Görme Biçimi Olarak Modernlik Modernite ve Kapitalizm | ||
3) | Schorske ve Yüzyıl Sonu Viyanası | ||
4) | Benjamin ve Paris Simmel ve Berlin | ||
5) | Postmodernite/Postmodernizm | ||
6) | Sergi ve Tartışma | ||
7) | Modernlik ve Mimari | ||
8) | Sinema ve Modernlik | ||
9) | Sanat ve Edebiyat Sunumları | ||
10) | Müzik ve Modernite | ||
11) | Postmodern sanat, edebiyat ve sinema | ||
12) | Modern görme biçimi dışındaki görme biçimleri | ||
13) | Türkiye, Modernlik ve Farklı Görme Biçimleri | ||
14) | Konuların tekrar gözden geçirilmesi |
Ders Notları: | Simmel – “Metropolis and Mental Life” Kracauer – “The Hotel Lobby” (Rethinking Architecture) Rolf Teideman – “The Arcades Project Dialectics at a Standstill” Harvey – “Paris, The Capital of Modernity Introduction” Berger – Ways of Seeing Heidegger – “Building, Dwelling Thinking” (Rethinking Architecture) Florensky – “Zeynep Sayın’s Introduction” Florensky – Reverse Perspective Bauman – “A Sociological Theory of Postmodernity Intimations of Postmodernity” Bauman- Modernlik ve Müphemlik Hauser – Sanatın Toplumsal Tarihi Baudelaire – Modern Hayatın Ressamı |
Diğer Kaynaklar: | Balzac – Lily of the Valley Virginia Woolf – Mrs. Dollaway Orhan Pamuk – The White Castle Galeano – Mirrors Borges – Ficciones John Barth – Chimera Calvino – On a Winter’s Night a Traveller Don DeLillo – White Noise Vonnegut – Slaughterhouse 5 Julian Barnes – England England |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 45 | |
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 4 | |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |