ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV2932 Görsel Çalışmalar ve Modernite Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersin Amacı: Bu dersi, modern görme biçimini sosyo-ekonomik, kültürel ve sanatsal boyutlarıyla ele almayı ve farklı görme biçimleri imkânı üzerinde durmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Modernliğin tarihsel gelişimini tartışabilir.
2) Modernliğin ürünü olan ve modernliği sürekli olarak yeniden üreten görme biçimini anlar.
3) Modernizm ve postmodernizm konusunda eleştirel metinler üretebilir.
4) Farklı kültürlerin ürünlerine eleştirel yaklaşma becerisi edinir.
5) Modern görme biçiminin tek ve mutlak olan olmadığını görebilir.

Dersin İçeriği

Bu derste, modernliğin ürünü olan ve moderniteyi sürekli olarak yeniden üreten görme biçimi ve farklı görme biçimleri sanatsal ve kültürel ürünler üzerinden ele alınmaktadır. Düşünme ve yaşama biçimlerini belirleyen farklı görme biçimleri zaman, mekân, gerçeklik, iktidar ve temsil kavramları bağlamında değerlendirilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Modern nedir? Kavramın anlamı
2) Bir Görme Biçimi Olarak Modernlik Modernite ve Kapitalizm
3) Schorske ve Yüzyıl Sonu Viyanası
4) Benjamin ve Paris Simmel ve Berlin
5) Postmodernite/Postmodernizm
6) Sergi ve Tartışma
7) Modernlik ve Mimari
8) Sinema ve Modernlik
9) Sanat ve Edebiyat Sunumları
10) Müzik ve Modernite
11) Postmodern sanat, edebiyat ve sinema
12) Modern görme biçimi dışındaki görme biçimleri
13) Türkiye, Modernlik ve Farklı Görme Biçimleri
14) Konuların tekrar gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Simmel – “Metropolis and Mental Life” Kracauer – “The Hotel Lobby” (Rethinking Architecture) Rolf Teideman – “The Arcades Project Dialectics at a Standstill” Harvey – “Paris, The Capital of Modernity Introduction” Berger – Ways of Seeing Heidegger – “Building, Dwelling Thinking” (Rethinking Architecture) Florensky – “Zeynep Sayın’s Introduction” Florensky – Reverse Perspective Bauman – “A Sociological Theory of Postmodernity Intimations of Postmodernity” Bauman- Modernlik ve Müphemlik Hauser – Sanatın Toplumsal Tarihi Baudelaire – Modern Hayatın Ressamı
Diğer Kaynaklar: Balzac – Lily of the Valley Virginia Woolf – Mrs. Dollaway Orhan Pamuk – The White Castle Galeano – Mirrors Borges – Ficciones John Barth – Chimera Calvino – On a Winter’s Night a Traveller Don DeLillo – White Noise Vonnegut – Slaughterhouse 5 Julian Barnes – England England

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 2 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 45
Sunum / Seminer 2 30
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 4
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı