MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV2929 Kurmaca Dışı Film ve TV Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersin Amacı: Ders, kurgusal olmayan video prodüksiyonlarının çeşitliliğini ve olasılığını tanıtır. Öğrenciler video oluşturmadaki perspektifi genişletecek ve geliştireceklerdir. Fikir üretme, üretim öncesi, üretim ve post-prodüksiyondan kurgusal olmayan bir üretimin tüm temel aşamalarını tanıtacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anlatı yapısının temel öğelerini analiz edebilecek ve anlayabilecektir.
2) Kurmaca dışı anlatılar oluşturmanın temel yönlerini ve şu terimleri anlayacaklardır: anlatısal ses, bakış açısı, tema, yay ve zamansallık.
3) Sağlam bir karakteri neyin oluşturduğunu ve karakterin anlatıyla ilişkili olarak nasıl işlediğini bilir
4) Kurgumaca dışı filmlerin yapımında kullanılan temel sanatsal ve biçimsel öğeleri değerlendirebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, kurgusal olmayan üretimin ifade edici, retorik ve politik olanaklarını araştırarak kurgusal olmayan medyayı hem sanat formu hem de tarihsel uygulama olarak ele almaktadır. Biçim ve içerik arasındaki ve yapımcılar, konular ve izleyiciler arasındaki ilişkilere odaklanmak yaklaşımımızı bilgilendirecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hareketli Görüntülerde Anlatı David Bordwell, “Three Dimensions of Film Narrative”
2) Karakter Murray Smith, “Engaging Characters” Bordwell, “Nuance & Niceties” and "Function of Film Sound: The Prestige"
3) Anlatının kimen perspektifinden sunulduğu ve bakış açısı Chatman, “New Point of View” Jan Simons, “Complex Narratives” Thomas Elsaesser, “The Mind-Game Film”
4) Yazar/Anlatıyı Kuran ve Anlatıcı Michel Foucault, “What is an Author?”
5) Ana akım vs Bağımsız Film Eleftheria Thanouli, “'Art Cinema' Narration”
6) Erken dönem sineması
7) Deneysel Film
8) Belgesel Film
9) TV& Dizi Yapısı
10) Doğru Anlatıyı ve Anlatı Yapısını Bulma
11) Anlatı ve kurguyu oluşturma
12) Flashback&Flashforward
13) Suç Filmleri
14) Anlatısal olmayan ve yaratıcı düşünme

Kaynaklar

Ders Notları: David Bordwell, Narration in the Fiction Film (University of Wisconsin Press, 1985) Jason Mittell, Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling (NYU Press, 2015)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 20
Sunum 2 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 51
Sunum / Seminer 2 6
Proje
Ödevler 5 20
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı