MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2929 | Kurmaca Dışı Film ve TV | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Ders, kurgusal olmayan video prodüksiyonlarının çeşitliliğini ve olasılığını tanıtır. Öğrenciler video oluşturmadaki perspektifi genişletecek ve geliştireceklerdir. Fikir üretme, üretim öncesi, üretim ve post-prodüksiyondan kurgusal olmayan bir üretimin tüm temel aşamalarını tanıtacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Anlatı yapısının temel öğelerini analiz edebilecek ve anlayabilecektir. 2) Kurmaca dışı anlatılar oluşturmanın temel yönlerini ve şu terimleri anlayacaklardır: anlatısal ses, bakış açısı, tema, yay ve zamansallık. 3) Sağlam bir karakteri neyin oluşturduğunu ve karakterin anlatıyla ilişkili olarak nasıl işlediğini bilir 4) Kurgumaca dışı filmlerin yapımında kullanılan temel sanatsal ve biçimsel öğeleri değerlendirebilecektir. |
Bu ders, kurgusal olmayan üretimin ifade edici, retorik ve politik olanaklarını araştırarak kurgusal olmayan medyayı hem sanat formu hem de tarihsel uygulama olarak ele almaktadır. Biçim ve içerik arasındaki ve yapımcılar, konular ve izleyiciler arasındaki ilişkilere odaklanmak yaklaşımımızı bilgilendirecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hareketli Görüntülerde Anlatı | David Bordwell, “Three Dimensions of Film Narrative” | |
2) | Karakter | Murray Smith, “Engaging Characters” Bordwell, “Nuance & Niceties” and "Function of Film Sound: The Prestige" | |
3) | Anlatının kimen perspektifinden sunulduğu ve bakış açısı | Chatman, “New Point of View” Jan Simons, “Complex Narratives” Thomas Elsaesser, “The Mind-Game Film” | |
4) | Yazar/Anlatıyı Kuran ve Anlatıcı | Michel Foucault, “What is an Author?” | |
5) | Ana akım vs Bağımsız Film | Eleftheria Thanouli, “'Art Cinema' Narration” | |
6) | Erken dönem sineması | ||
7) | Deneysel Film | ||
8) | Belgesel Film | ||
9) | TV& Dizi Yapısı | ||
10) | Doğru Anlatıyı ve Anlatı Yapısını Bulma | ||
11) | Anlatı ve kurguyu oluşturma | ||
12) | Flashback&Flashforward | ||
13) | Suç Filmleri | ||
14) | Anlatısal olmayan ve yaratıcı düşünme |
Ders Notları: | David Bordwell, Narration in the Fiction Film (University of Wisconsin Press, 1985) Jason Mittell, Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling (NYU Press, 2015) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 2 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 51 | |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | |
Proje | |||
Ödevler | 5 | 20 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |