MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2926 | Dijital Hikaye Anlatımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bu ders, özellikle film gramerinin temel kurallarını inceleyerek dijital medyada anlşamın nasıl yaratıldığını göstermeyi amaçlamaktadır. Genel yazın kuramlarından başlayarak, mizansen ve sinematografinin her temel bileşenini inceleyerek dijital medya anlatılarında, özellikle bilgisayar oyunlarında, nasıl anlam yaratmakta kullanıldıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Güncel anlatım teknikleri konusunda bilgi sahibi olur. 2) Yeni medya ürünlerini analiz ederek yeni kazanımlar olusturabilir. 3) Görsel dil ve görsel dilin oluşumlarını araştırma ve yorumlama yetisi edinir. 4) Görsel anlatım ile duyguların etkileşimi konusunda bilgi edinir. |
Sayısal Hikâye Anlatımı dersi, yeni medya ürünleri üzerine teorik bilgileri detaylı bir şekilde inceler ve öğrencilerin güncel ve farklı ortamlardaki anlatı teknikleri konusunda bilgilendirmeyi amaçlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Yeni anlatı pratikleri | ||
3) | Temel yazın teorileri | ||
4) | Film ve anlatı dili | ||
5) | Oyun ve blgisayar oyunları | ||
6) | Sayısal ortamların özellikleri | ||
7) | Oyunlarda hikâye anlatımı | ||
8) | Ara sunumlar | ||
9) | Film ve bilgisayar oyunları | ||
10) | Ses ve kurgu | ||
11) | Sinematografi | ||
12) | Mizansen I | ||
13) | Mizansen II | ||
14) | Final sunumları |
Ders Notları: | 1. Salen, K., Tekinbaş, K. S., & Zimmerman, E. (2004). Rules of play: Game design fundamentals. MIT press. 2. Aarseth, E. J. (1997). Cybertext: Perspectives on ergodic literature. JHU Press. 3. Murray, J. H., & Murray, J. H. (2017). Hamlet on the holodeck: The future of narrative in cyberspace. MIT press. 4. Bordwell, D., Thompson, K., & Smith, J. (1993). Film art: An introduction (Vol. 7). New York: McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | 2 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 131 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |