ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV2926 Dijital Hikaye Anlatımı Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersin Amacı: Bu ders, özellikle film gramerinin temel kurallarını inceleyerek dijital medyada anlşamın nasıl yaratıldığını göstermeyi amaçlamaktadır. Genel yazın kuramlarından başlayarak, mizansen ve sinematografinin her temel bileşenini inceleyerek dijital medya anlatılarında, özellikle bilgisayar oyunlarında, nasıl anlam yaratmakta kullanıldıklarını incelemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güncel anlatım teknikleri konusunda bilgi sahibi olur.
2) Yeni medya ürünlerini analiz ederek yeni kazanımlar olusturabilir.
3) Görsel dil ve görsel dilin oluşumlarını araştırma ve yorumlama yetisi edinir.
4) Görsel anlatım ile duyguların etkileşimi konusunda bilgi edinir.

Dersin İçeriği

Sayısal Hikâye Anlatımı dersi, yeni medya ürünleri üzerine teorik bilgileri detaylı bir şekilde inceler ve öğrencilerin güncel ve farklı ortamlardaki anlatı teknikleri konusunda bilgilendirmeyi amaçlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Yeni anlatı pratikleri
3) Temel yazın teorileri
4) Film ve anlatı dili
5) Oyun ve blgisayar oyunları
6) Sayısal ortamların özellikleri
7) Oyunlarda hikâye anlatımı
8) Ara sunumlar
9) Film ve bilgisayar oyunları
10) Ses ve kurgu
11) Sinematografi
12) Mizansen I
13) Mizansen II
14) Final sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Salen, K., Tekinbaş, K. S., & Zimmerman, E. (2004). Rules of play: Game design fundamentals. MIT press. 2. Aarseth, E. J. (1997). Cybertext: Perspectives on ergodic literature. JHU Press. 3. Murray, J. H., & Murray, J. H. (2017). Hamlet on the holodeck: The future of narrative in cyberspace. MIT press. 4. Bordwell, D., Thompson, K., & Smith, J. (1993). Film art: An introduction (Vol. 7). New York: McGraw-Hill.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev % 0
Sunum 2 % 30
Projeler 2 % 30
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 2 20 40
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı