BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE,TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI4005 Endüstri Rehberi ile Animasyon Prodüksiyonu Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu derste, animasyon prodüksiyonunun fikirden dağıtıma tüm süreçlerinin, işleyişinin ve sektör bilgilerinin aktarılması amaçlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Animasyon prodüksiyonunun tüm etaplarının işleyişleri ile ilgili genel bilgi edineceklerdir.
2) Animasyon prodüksiyonunda ekip iletişimini kavrayacaklardır.
3) Sektör profesyonelleriyle bir araya gelerek animasyon prodüksiyonu hakkında farklı görevlerin iş hayatındaki yeri konusunda genel bir fikir sahibi olacaklardır.
4) Animasyon projesi satış ve sunum malzemelerini hazırlayabileceklerdir.
5) Animasyon prodüksiyonu süreçlerindeki görev dağılımlarının birbirini nasıl etkilediğini ve genel fotoğrafa bakıldığında her bir görevin önemini değerlendirebileceklerdir.
6) Animasyon projesi hakkında sunum ve satış yapabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Öğretme Yöntemleri :
Ders anlatımı, vaka çalışmaları, sektör profesyonelleriyle seminerler, grup tartışmaları, proje tabanlı öğrenme, bireysel geri bildirim,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir ürün olarak animasyon prodüksiyonu: Sanat mı, Ticaret mi?
2) Animasyon Prodüksiyon Evreleri: Ön-Üretim
3) Animasyon Prodüksiyon Evreleri: Üretim
4) Animasyon Prodüksiyon Evreleri: Ard-Üretim
5) Dağıtım
6) Lisanslama ve satın alma
7) 1.Ara Sınav
8) Karakter ve Görsel hikaye tasarımlarının animasyon prodüksiyonundaki önemi ve tüm işleyiş zincirindeki etkileri.
9) Telif haklari ve patentleme.
10) Yapımcının tüm işleyişteki rolü.
11) Animasyon sunum ve satış malzemeleri nasıl hazırlanır?: Animasyon sunum dosyası hazırlama (Bible)
12) Animasyon sunum dosyası (Bible)
13) Animasyon projesi satış sunumu
14) Satış dinamikleri / Kanal işleyişleri

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 30
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.