ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI3501 | Animasyon için Oyunculuk | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Genel olarak tiyatro oyunculuğunun esaslarından, stüdyo etiğine, mikrofon kullanımına kadar pek çok konuda öğrencinin bilgi ve fikir sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Oyunculuk hakkında genel bilgi sahibi olacaksınız. 2. Karakter yaratım sürecinde, dram sanatının esaslarından faydalanabileceksiniz. 3. Çalıştığınız oyuncular ile ortak bir dil konuşma konusunda yol alacaksınız. 4. Animasyon karakterlerinin seslendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olacaksınız. 5. Doğru seslendirme sanatçısını seçmek konusunda bilgi sahibi olacaksınız. 6. Seslendirme sanatçısı ile karakterinizi geliştirme hususunda iş birliği yapabileceksiniz. 7. Seslendirme işinin iş akışı konusunda bilgi sahibi olacaksınız. 8. Seslendirme işinin kalite değerlendirmesi, seslendirme işini anlamak ve yapılan işi okumak üzerine fikir sahibi olacaksınız. 9. Kendi karakterinizi seslendirmek ve/veya bir sanatçının seslendirmesi süreci hakkında bilgi sahibi olacaksınız. |
Ders öğrenci ile karşılıklı etkileşim içinde gerçekleştirilecek… |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tiyatro tarihi, Antik Yunan Tiyatrosu, Tiyatronun doğuşu ve günümüze gelişi sırasındaki gelişimi sırasında karakter yaratımı. | ||
2) | Bir karakterin yaratımı sırasında dikkat edilecek hususlar... Zorunluluklar... Karakter yaratımında dünyayı gözlemlemenin önemi. Gerçek hayatta gözlemlediğimiz unsurları, karakterimize uyarlamak. | ||
3) | Students write a dramatic text to the characters they create... How does this character stand? How does it move? What feels? Why? How would this character speak? Discussion on students voicing their own characters. | ||
4) | W. Shakespeare'in "Bir Yaz Gecesi Rüyası" eserinden seçilmiş metinler üzerinde öğrenciler ile çalışma... Bir metni ele alma üzerine tartışma... Eserdeki karakterleri öğrencilerin canlandırması üzerine çalışmalar. | ||
5) | Radyo Tiyatrosu üzerine konuşmalar... Radyo Tiyatrosu nedir? Nasıl kaydedilir? Performansı nasıl gerçekleştirilir? Bu bilginin animasyon üzerindeki etkisi. | ||
6) | Mikrofon oyunculuğuna giriş... Mikrofon oyuncusu kimdir? Bu meslek hangi konularda yetkinlik gerektirir? Kendi karakterimizi seslendirmek istersek, neleri bilmeliyiz? | ||
7) | Mikrofon oyunculuğu hakkında çalışmalar... Bir animasyon karakter ile mikrofon oyuncusu arasındaki ilişki nasıl olmalıdır? | ||
8) | Bir karakter için mikrofon oyuncusu seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? Bir animasyon karakteri için ses ve konuşmanın değeri nedir? | ||
9) | Bir animasyonun seslendirme projesi sırasında iş akışı nasıl olmalıdır? | ||
10) | Bir animasyonun seslendirme projesi sırasında oyuncu tercihleri nasıl yapılmalı? Neler gözetilmeli? Yapılması gerekenler, yapılmaması gerekenler… | ||
11) | Bir seslendirme stüdyosu ve iş akışı hakkında genel bilgi... Öğrenciler, teknik konularda bilgi sahibi olacaktır. Stüdyo etiği, stüdyoda nasıl hareket edilmesi gerektiği ve süreç yönetimi hakkında bilgiler. | ||
12) | Seslendirmesi yapılmış, bitmiş bir animasyon projesinin eleştirisi... İyi seslendirme, kötü seslendirme nedir? Nasıl ayırt edilir? Seslendirme işini anlamak ve okumak üzerine bilgilenme. | ||
13) | Öğrencinin, kendi yarattığı bir animatik projenin seslendirmesini yapmak üzere çalışması. Sınıfta yapılan projeler değerlendirilecektir. | ||
14) | Öğrencilerin, birbirlerinin projelerinde seslendirme sanatçısı ve proje direktörü olarak görev alması. Seslendirme ve değerlendirme yapılması; Genel Değerlendirme. |
Ders Notları: | Söz ve Diksiyon Sanatı, Nüzhet Şenbay; William Shakespeare eserleri; Bir Karakter Yaratmak, Konstantin Stanislavski. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 7 | 35 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |