ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI3201 | Görsel Efekt | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere görsel efekt tasarımı sırasında kullanılan, prodüksiyon ve post-prodüksiyon endüstrisinde standart kabul edilen teknik donanım, yazılım teknolojileri ve uzmanlık teminolojileri konusunda altyapı ve donanım kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Pre-Prodüksiyon başta olmak üzere Görsel Efekt teknikleri içeren bir çekim öncesi ve çekim sırasında yapılması gereken teknik hazırlık süreci konusunda güncel bilgiler ile donatılmış olacaklardır. 2. Post-Prodüksiyon sektöründe görev alan tüm alan uzmanlıklarını (modeler, rigger, texture artist, character animator, compositing artist, roto artist, matte painter, CFX, FX Artist, matchmove artist) ve bu süreçlerde geçerli sorumlulukları tanımlayabileceklerdir. 3. Görsel Efekt içeren bir yapımın her aşamasında üretilen içeriğin uygulanış tekniklerini, kullanılan yazılım ve teknolojileri analiz edebilecek ve özümseyebileceklerdir. 4. Greenbox video çekim teknikleri ve görsel efekt üretimi sürecinde post-prodüksiyon işlemlerini kolaylaştırmak için kullanılan ekipmanların ve görsel efekt uygulaması amacıyla değiştirilen yardımcı ekipmanların üretilmesi ve hazırlanması sürecine hakim olacaklar ve profesyonel kalitede post-prodüksiyon tasarımı konusunda altyapı kazanacaklardır. 5. Prodüksiyon ve Post-prodüksiyon süreçleri arasında tüm dünyada kullanılan pipeline yazılım ve donanım süreci konusunda bilinçlenecek ve başarılı bir prodüksiyon sürecinin yönetimi için gerekli anahtar unsurlar konusunda güncel bilgi ve alyatpıya sahip olacaklardır. 6. Video gerçek mekan çekimleri ile 3D animasyon tasarımlarını birleştirerek inandırıcılığı yüksek bir görsel efekt sahnesi üretimi sırasında kullanılan tüm compositing ve color grading teknikleri hakkında endüstri standartlarında profesyonel seviyede bilgi ve altyapı kazanacaklardır. |
Bu ders, öğrencilere sinema filmlerinde kullanılan görsel efektlerde uygulanan teknikleri, tasarladıkları 3D Animasyon karakteri, eşya ve/veya araç gibi tasarımları gerçek çekim ile birleştirip iki farklı disiplini başarılı bir şekilde kullanabilme teknik beceri ve bilgi edinmelerini sağlayacak tüm Görsel Efekt teknik aşamalarını ve uygulamalarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon, Görsel Efekt teknik ve terimlerinin incelenmesi | ||
2) | Görsel Efekt içeren bir çekimin planlanması | ||
3) | Greenbox çekim teknikleri | ||
4) | Video Kameralar ile çekim biçimleri, Görsel Efekt için teknik gereklilkler | ||
5) | Kamera Hareketi Yakalam (matchmove) Teknikleri | ||
6) | Pre-Production ve Pre-vis süreçlerinin irdelenmesi | ||
7) | Compositing teknikleri ve 3D Animasyon yazılımlar arasındaki ilişkinin irdelenmesi | ||
8) | Rotoskop ve Maskeleme teknikleri | ||
9) | 3D Animasyon ve Video çekimlerinin birleştirilme yöntemleri | ||
10) | Çekim sırasında Post-prodüksiyon sürecini hızlandıracak teknikler ve ekipmanların irdelenmesi | ||
11) | Sayısal Renk Uzayı ve Derecelendirme teknikleri | ||
12) | Pipe-line yazılım uygulama ve teknikleri ile Çekimli Görsel Efekt Prodüksiyon sürecinin yönetimi | ||
13) | Color Grading yazılımları ve donanımlarının irdelenmesi | ||
14) | Stok görüntüler veya video çekimler ile görsel efekt üretimi tekniklerinin final projelerine adaptasyonu |
Ders Notları: | Ödül kazanmış yapımların Görsel Efekt içeren sahnelerinin anlatıldığı ve incelendiği yapım aşamalarını içeren görsel ve videolar düzenli bir biçimde iletilecektir. Stüdyolar ve Post-Prodüksiyon şirketleri tarafından oluşturulan belgesel niteliğindeki teknik anlatım ve inceleme yazı/video materyalleri de öğrencilere iletilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 6 | % 20 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |