İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FAE2001 | Acil Hasta Bakımı II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. NESLİHAN BEKTAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrenciye; sağlık bakım uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hastane enfeksiyonlarını ve korunma yollarını tanımlayabilecektir. 2. Travmaları ve travmalara özgün yaklaşım tanımlayabilecektir. 3. Sıvı-Elektrolit Denge/Dengesizliklerini listeleyebilecektir. 4. Nörolojik acilleri ve yapılması gerekenleri tanımlayabilecektir. |
Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, Hastane enfeksiyonları, epidemiyolojisi ve enfeksiyon, Sık görülen hastane enfeksiyonları, Tranfüzyon tekniği, Ekstremite travmaları ve acil yaklaşım, Çoğul travmalar ve acil yaklaşım, Travmaya metabolik endokrin cevap, Travmaya metabolik endokrin cevap, Sıvı-Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri, Asit-Baz Dengesi-Dengesizlikleri, Epilepsi ve başağrısı Nörolojik aciller Çocuk istismarı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ürogenital Hastalıkları Değerlendirmek | Yok | |
2) | Ürogenital Acillerde Acil Bakım Uygulamak | Yok | |
3) | Enfeksiyon Hastalıklarını Değerlendirmek | Yok | |
4) | Enfeksiyon Hastalıklarında Acil Bakım Uygulamak | Yok | |
5) | Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek | Yok | |
6) | Pediyatrik Hastalarda Acil Bakım Uygulamak (Krup, Epiglottit, Yabaccı Cisim Aspirasyonları, Astım, Bronşiolit) | Yok | |
7) | Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek | Yok | |
8) | Psikiyatrik Aciller, Psikiyatrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak I | Yok | |
9) | Psikiyatrik Aciller, Psikiyatrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak II | Yok | |
10) | Normal Doğum Eylemi, Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak | Yok | |
11) | Obstetrik Aciller, Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak | Yok | |
12) | Geriatrik Hastaları Değerlendirmek, Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak | Yok | |
13) | Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak | Yok | |
14) | Vaka tartışması | Yok |
Ders Notları: | Palyatif Bakım Prof.Dr. Ünal Değerli, Prof. Dr. Yeşim Erbil Nobel Tip Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 62 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 3 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | 1 |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakilleri için hazırlayabilmek ve ambulans sürüş tekniklerini bilmek | 5 |
9) | Olay yerini ve hastayı değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilmek | 5 |
10) | Acil bakım ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek | 5 |
11) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleki becerileri uygulayabilmek | 5 |