İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FAE1007 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iletişim temel kavramları ve modellerini tanımlamak; yeni iletişim teknolojilerini incelemek; öğrencilere kişilerararsı iletişim, ekip çalışması, problem çözme stratejileri ve iletişimdeki etik konular ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Etkili konuşma ve aktif dinleme becerilerini kullanır. 2- Yeni iletişim teknolojileri ile ilgili farklı görüşleri analiz eder. 3- İletişimdeki etik konuları tanımlar. 4- Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular. |
Bu ders iletişim kavramı, iletişim fonksiyonları, iletişimde etik konular, iletişim kuramları, iletişim yolları ve iletişim çeşitleri, iletişim engelleri, yeni iletişim teknolojileri, ekip çalışması ve problem çözme teknikleri, etkili konuşma ve aktif dinleme becerileri ile ilgili konuları kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş | Yok | |
2) | İletişim Kavramı ve Tanımlar | Yok | |
3) | İletişim Modelleri | Yok | |
4) | İletişim Yolları ve İletişim Çeşitleri | Yok | |
5) | İletişim Engelleri ve İletişim Çatışmaları | Yok | |
6) | Yeni İletişim Teknolojileri | Yok | |
7) | Ekip Çalışması | Yok | |
8) | Kitle iletişimi | Yok | |
9) | Örgütsel İletişim | Yok | |
10) | Kişilerarası İletişimde Önemli Unsurlar | Yok | |
11) | Topluluk ile etkili iletişim kurma yöntemleri | Yok | |
12) | Etkili konuşma ve aktif dinleme stratejileri | Yok | |
13) | Hasta ile İletişim | Yok | |
14) | Sağlık Kurumlarında İletişim | Yok |
Ders Notları: | 1- Okay, A. Sağlık İletişimi, MediaCat Kitapları, İstanbul, 2009. 2- Dursun, Ö.Ö. İletişimde Dönüşümler – Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler, Ed. Ferhan Odabaşı, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Güngör, N. İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011. 2- Tutar, H. Örgütsel İletişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 3 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 5 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 4 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 3 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 2 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 3 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 2 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 2 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 3 |