İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FAE1003 | Temel İlk Yardım | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersin Amacı: | Kaza ve yaralanma durumlarında müdahalede bulunanların, yaşamın sürdürülmesinde, sakatlanmaların önlenmesinde ve iyileşme sürecinin kısaltılmasında belirleyici rol oynamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Genel ilkyardım kavramlarını açıklayabilecektir. 2) Travmalarda uygulanacak ilkyardımı özetleyebilecektir. 3) Hasta ve yaralı taşıma tekniklerini özetleyebilecektir. |
Genel ilkyardım bilgileri Hasta/yaralının ve olay yerinin değerlendirilmesi Temel yaşam desteği Kanamalarda ilkyardım Yaralanmalarda ilkyardım Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ilkyardım Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım Genel tekrar Bilinç bozukluklarında ilkyardım Zehirlenmelerde ilkyardım Hayvan ısırmalarında ilkyardım Göz, kulak ve buruna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım Boğulmalarda ilkyardım Hasta/yaralı taşıma teknikler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Genel ilkyardım bilgileri | Yok | |
2) | Hasta/yaralının ve olay yerinin değerlendirilmesi | Yok | |
3) | Temel yaşam desteği | Yok | |
4) | Kanamalarda ilkyardım | Yok | |
5) | Yaralanmalarda ilkyardım | Yok | |
6) | Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ilkyardım | Yok | |
7) | Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım | Yok | |
8) | Genel tekrar | Yok | |
9) | Bilinç bozukluklarında ilkyardım | Yok | |
10) | Zehirlenmelerde ilkyardım | Yok | |
11) | Hayvan ısırmalarında ilkyardım | Yok | |
12) | Göz, kulak ve buruna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım | Yok | |
13) | Boğulmalarda ilkyardım | Yok | |
14) | Hasta/yaralı taşıma teknikleri | Yok |
Ders Notları: | 1) Somyürek, H. , İ. , Tabak, R. ,S. (2008). Temel İlk Yardım ve Acil Bakım. Ankara: Palme YAyınları. 2) Türkiye Kızılay Derneği. Adım Adım İlkyardım ve Kurtarma. Ankara: Palme Yayınları. 3) T.C. Sağlık Bakanlığı, Sağlık Eğitim Müdürlüğü. (2008). Eğitimciler İçin Eğitim Kitabı. Ankara: Sağlık Bakanlığı Yayın No:722, İlkay Ofset Matbaacılık. 4) Prof. Dr. Süzen, B. ve İnan, H. (2004). İlk yardım. Ankara: Birol Basın Yayın Dağıtım ve Ticaret LTD.ŞTİ. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 6 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 86 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 5 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 4 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 2 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 3 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 3 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 3 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 3 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 2 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 4 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 5 |