BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE,TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD4010 | Piksel Sanat | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere manuel piksel yerleştirme ile oyun grafiklerinin nasıl üretileceğini öğretmeyi amaçlamaktadır. Tüm piksel sanatı teknikleri ele alınacak ve dönem içinde öğrenciler, çeşitli türlerdeki piksel sanatı oyunları için karakter hareketli grafikleri, nesne hareketli grafikleri, arka plan sanatı, karo setleri, portreler ve binalar dahil olmak üzere tüm grafik varlıklarını yapma şansına sahip olacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - titreşim (dithering), kenar yumuşatma (anti-aliasing) ve renk paleti yönetimi gibi temel piksel sanat tekniklerini tanımlayabilecek ve belirtebileceklerdir. - sprite animasyonunun prensiplerini ve piksel sanat oyunlarında karakter hareketine ve ifadesine nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabileceklerdir. - çeşitli oyun ortamları için manuel piksel yerleştirme tekniklerini kullanarak karo setleri (tile sets) ve arka plan sanatları oluşturmayı gösterebileceklerdir. - farklı piksel sanat oyunu türlerinde kullanılan görsel stilleri ve teknikleri karşılaştırıp zıtlaştırabilecek, etkinliklerini değerlendirebileceklerdir. - kendi yönlendirdikleri bir piksel sanat oyunu projesi için karakter sprite'ları, nesne sprite'ları ve ortam grafikleri dahil olmak üzere eksiksiz bir oyun varlıkları seti tasarlayıp üretebileceklerdir. |
Bu ders, oyun sanatı teorilerinin temel kavramlarını ve uygulamasını ele alır. İlk haftalarda oyun sanatının temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin oyun projelerine nasıl uygulandığına odaklanılır. Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje, Teknoloji Destekli Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Piksel sanata giriş | ||
2) | Piksel sanatının özellikleri | Adobe Premiere ön dersi | |
3) | Temel Piksel Sanat Teknikleri | Proje 1 üzerine Çalışma: İlk deneme | |
4) | Renkler, aydınlatma, vurgular ve gölgelendirme | Proje1 üzerinde çalışma: taslak kesintiler | |
5) | Dithering, dokular, malzemeler, antialiasing ve yaygın hatalar | Proje1 üzerinde çalışma: son kurgu | |
6) | Canavar ve araç sprite'ları çizme | P1 Son + P2: Kavramlarla Çalışma | |
7) | Nesneleri ve kullanıcı arayüzü öğelerini çizme | Proje2 üzerinde çalışma: taslak kurgu | |
8) | VİZE | Geri bildirim alma ve yineleme | |
9) | Yukarıdan aşağıya grafikler ve döşeme setleri | P2. Ara Tarama Kritikleri | |
10) | İzometrik grafikler | P2 Teslimi + P3. Vaka Üzerinde Çalışma | |
11) | Sidescoller karo setleri | Proje3 üzerinde çalışma: kavram çerçeveleri | |
12) | Arka plan grafikleri oluşturma | Proje3 üzerinde çalışma: malzeme toplama | |
13) | Temel karakter ve araç animasyonları | Proje3 üzerinde çalışma: üretim | |
14) | Arka plan animasyonları ve paralaks kaydırma | Proje3 üzerinde çalışma: üretim |
Ders Notları: | Hervieux, M. (2015). Learning pixel art. Max Hervieux. Azzi, M. (2017). Pixel logic: A guide to pixel art. Michael Azzi. Feldman, A. (2000). Designing arcade computer graphics. Wordware Publishing. Davies, R. (2009). The complete guide to isometric pixel art. Rhys Davies. |
Diğer Kaynaklar: | Çimen, E. G. (2016). Pixel art series [In Turkish]. Kahramangiller. https://www.kahramangiller.com/yazidizisi/pixel-art/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 3 | 16 | 48 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
7) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
8) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
9) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |