BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMP4991 Bitirme Projesi I Güz 1 0 1 1
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖRKEM KAR
Dersin Amacı: Öğrencilerin, disiplinlerarası işbirliğiyle bir mühendislik problemini çözme, problemin çözümü için bilgiyi sentezleme,
disiplinlerarası mühendislik projesini planlama ve yönetme, rapor yazımı ve sunum konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Proje yönetimi, takım çalışması, uyuşmazlık çözümü konularında bilgi sahibi olur.
2) Mühendislik tasarımı, kullanılabilirlik ve entegrasyonu konularında bilgi sahibi olur.
3) Mühendislik kısıtları konusunda bilgi sahibi olur.
4) Ölçme ve ürün doğrulaması konularında bilgi sahibi olur.
5) Yenilikçilik, girişimcilik, patent ve faydalı model koruması konularında bilgi sahibi olur.
6) Bir mühendislik problemini tanımlar ve problemi daha küçük alt problemlere ayırarak, her bir alt problemin çözümü için önceki bilgileri kullanır.
7) Bir probleme alternatif çözümler üretir ve bu çözümleri maliyet, zaman, iş yükü, bakım, vermlilik vb. dikkate alarak analiz eder.
8) Mühendislik kısıtlarını dikkate alarak uygulamanın bütün bir tasarımı ve planını içeren bir projenin teklifini hazırlar.
9) Mühendislik standartları üzerine bilgi edinir ve bunu proje tasarımında kullanır.
10) Bilimsel araştırma, rapor yazma ve sunum yapma becerilerini kazanır.

Dersin İçeriği

Bu derste, mühendislik projelerinin yürütülmesi ile ilgili çeşitli konularda bilgiler verilmektedir. Dersin ilk altı haftası, fakültenin mühendislik bölümlerine genel olarak hitap eden konuları kapsar ve tüm mühendislik programı öğrencileri bu konulardan ortak bir sınava girerler. Öğrencilerin hazırlayacakları rapor ve sunumlarında da bu konuları ifade etmeleri beklenir. Ayrıca, bu derste öğrenciler disiplinler arası takımlar oluşturmaya ve fakülte öğretim üyelerinin sunduğu projeler arasından bir proje seçmeye yönlendirilecektir. Son rapor (proje teklifi), seçilen projeye odaklanan ve disiplinlerarası ekip tarafından hazırlanan tek bir belge olacaktır. Bu proje teklifi, bir sonraki dönemde 4992 dersinde yapılacak çalışmaları detaylandıracaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme projesi derslerinin tanıtımı I & II
2) Takım ve proje yönetimi
3) Mühendislik tasarımı
4) Mühendislik kısıtları
5) Ölçümleme ve doğrulama
6) Yenilikçilik ve girişimcilik
8) Ara sınav
10) Durum raporu
13) Proje önerisinin son halinin teslimi
14) Proje önerisinin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları: Engineering by Design, 2nd Edition, Gerard Voland, Prentice Hall, ISBN-13: 978-0131409194
Diğer Kaynaklar: https://capstone.eng.bau.edu.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 5
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 5
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 5