İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CEN4991 | Bitirme Projesi I | Güz | 1 | 0 | 1 | 1 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HABİB CEM YENİDOĞAN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, disiplinlerarası işbirliğiyle bir mühendislik problemini çözme, problemin çözümü için bilgiyi sentezleme, disiplinlerarası mühendislik projesini planlama ve yönetme, rapor yazımı ve sunum konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Proje yönetimi, takım çalışması, uyuşmazlık çözümü üzerine beceri kazanır 2) Mühendislik tasarımı, kullanılabilirlik ve entegrasyonu üzerine beceri kazanır 3) Mühendislikteki kısıtlamalar üzerine bilgi kazanır 4) Ölçme ve ürün validasyonu üzerine bilgi kazanır 5) İnovasyon, girişimcilik, patent ve faydalı model koruması üzerine bilgi kazanır 6) Bir mühendislik problemini tanımlar ve alt problemlere ayırarak bunlara önceki bilgileri altında çözümler geliştirir. 7) Bir probleme alternatif çözüm yolları üretir ve bu çözümleri bütçe, zaman, bakım, vermlilik vb. dikkate alarak analiz eder. 8) Mühendislik kısıtlamalarını dikkate alarak tam tasarım içeren bir projenin teklifini ve uygulama planınını hazırlar. 9) Mühendislik standartları ve tasarımda kullanımları üzerine bilgi kazanır. 10) Bilimsel araştırma, rapor yazma ve sunum teknikleri üzerine beceri kazanır. |
Bu derste öğrencilere bir mühendislik projesini gerçekleştirmeleri için gerekli olan farklı teorik konular verilir. Dersin ilk yedi haftası tüm mühendislik fakültesini hedefleyen ortak konular öğretilir ve ara-sınav ile öğrenciler test edilir. Dersin ikinci yarısında bölüme özgü konular öğretilir ve öğrencilerin kendi proje tekliflerini sunmaları ve rapor olarak teslim etmeleri beklenir. Öğrenciler departmanlar-arası takımlar oluşturmaları ve proje seçmeleri için yönlendirilir. Dönem sonunda teslim edilmesi beklenen bu proje teklif raporu farklı departmanlardan gelen öğrenci grupları tarafından departmanlar-arası içerikli olarak tek bir rapor olarak teslim edilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Araştırma ve raporlama | ||
3) | Proje yönetimi, takım çalışması, uyuşmazlık çözümü | ||
4) | Mühendislik tasarımı I | ||
5) | Mühendislik tasarımı II | ||
6) | Ölçme ve validasyon | ||
7) | Yenilikçilik, girişimcilik, patentler | ||
8) | Ara sınav | ||
14) | Teklif raporu teslimi |
Ders Notları: | https://capstone.eng.bau.edu.tr/resource-lecturenotes.php |
Diğer Kaynaklar: | Engineering by Design, 2nd Edition, Gerard Voland, Prentice Hall, ISBN-13: 978-0131409194 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 29 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |