ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4444 | Sinirbiliminde Mühendislik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, günümüzdeki en popüler araştırma alanlarından biri olan sinirbilimi ile mühendislik öğrencilerini tanıştırmak ve öğrencilerin mühendislik bilgilerini bu alanda kullanmalarına imkân sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Sinirbilimindeki temel kavramları ve beynin fiziksel yapısını genel olarak öğrenir. 2- Beynin ürettiği elektriksel işaret (Elektroensefalogram: EEG) hakkında bilgi sahibi olur. 3- Çeşitli beyin-bilgisayar arayüzlerinin çalışma prensiplerini öğrenir. 4- Farklı nörogörüntüleme ve nörouyarma yöntemlerine aşina olur. 5- Bozucu etkilerin EEG üzerindeki etkisini inceler ve bu etkilerin nasıl giderileceğini öğrenir. 6- Sinirbilimi hakkındaki araştırma makalelerini inceleyip sunma becerisi kazanır. 7- Nörogörüntüleme ile elde edilen işaretlerde yazılım aracılığı ile işaret işleme yöntemlerini uygular. |
Sinirbiliminde Mühendisliğe Giriş, Sinirler ve Aksiyon potansiyelleri, Beyin ve yapısı, Beyin salınımları, Nörogörüntüleme Yöntemleri: Elektroensefalografi, Beyin-bilgisayar arayüzleri, Diğer nörogörüntüleme yöntemleri, Bozucu etkilerle baş etme, Beyin Uyarma Yöntemleri, Araştırma Deneyi Tasarımı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sinirbiliminde Mühendisliğe Giriş | ||
2) | Sinirler ve Aksiyon potansiyelleri | ||
3) | Beyin ve yapısı | ||
4) | Beyin salınımları ve anlamları | ||
5) | Nörogörüntüleme Yöntemleri: Elektroensefalografi | ||
6) | Beyin-bilgisayar arayüzleri | ||
7) | Vize & Ödev 1 (Matlab) | ||
8) | Diğer nörogörüntüleme yöntemleri: MR, PET, fNIRS… vb. | ||
9) | Bozucu etkilerle baş etme. | ||
10) | Beyin Uyarma Yöntemleri (TACS, TDCS, TMS) | ||
11) | Araştırma Deneyi Tasarımı | ||
12) | 2. Ödev sunumları | ||
13) | 2. Ödev sunumları | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi ve tartışma |
Ders Notları: | İlgili konulara göre farklı kaynaklardan faydalanılacaktır. According to the related topics different references will be used. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |