ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4444 | Sinirbiliminde Mühendislik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, günümüzdeki en popüler araştırma alanlarından biri olan sinirbilimi ile mühendislik öğrencilerini tanıştırmak ve öğrencilerin mühendislik bilgilerini bu alanda kullanmalarına imkân sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Sinirbilimindeki temel kavramları ve beynin fiziksel yapısını genel olarak öğrenir. 2- Beynin ürettiği elektriksel işaret (Elektroensefalogram: EEG) hakkında bilgi sahibi olur. 3- Çeşitli beyin-bilgisayar arayüzlerinin çalışma prensiplerini öğrenir. 4- Farklı nörogörüntüleme ve nörouyarma yöntemlerine aşina olur. 5- Bozucu etkilerin EEG üzerindeki etkisini inceler ve bu etkilerin nasıl giderileceğini öğrenir. 6- Sinirbilimi hakkındaki araştırma makalelerini inceleyip sunma becerisi kazanır. 7- Nörogörüntüleme ile elde edilen işaretlerde yazılım aracılığı ile işaret işleme yöntemlerini uygular. |
Sinirbiliminde Mühendisliğe Giriş, Sinirler ve Aksiyon potansiyelleri, Beyin ve yapısı, Beyin salınımları, Nörogörüntüleme Yöntemleri: Elektroensefalografi, Beyin-bilgisayar arayüzleri, Diğer nörogörüntüleme yöntemleri, Bozucu etkilerle baş etme, Beyin Uyarma Yöntemleri, Araştırma Deneyi Tasarımı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sinirbiliminde Mühendisliğe Giriş | ||
2) | Sinirler ve Aksiyon potansiyelleri | ||
3) | Beyin ve yapısı | ||
4) | Beyin salınımları ve anlamları | ||
5) | Nörogörüntüleme Yöntemleri: Elektroensefalografi | ||
6) | Beyin-bilgisayar arayüzleri | ||
7) | Vize & Ödev 1 (Matlab) | ||
8) | Diğer nörogörüntüleme yöntemleri: MR, PET, fNIRS… vb. | ||
9) | Bozucu etkilerle baş etme. | ||
10) | Beyin Uyarma Yöntemleri (TACS, TDCS, TMS) | ||
11) | Araştırma Deneyi Tasarımı | ||
12) | 2. Ödev sunumları | ||
13) | 2. Ödev sunumları | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi ve tartışma |
Ders Notları: | İlgili konulara göre farklı kaynaklardan faydalanılacaktır. According to the related topics different references will be used. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |